Začátkem roku 2012 společnost Tesco jako první maloobchodní řetězec v České republice spustila nakupování přes internet. S rozvozem Tesco začínalo v Praze, Brně a Středočeském kraji, dnes je služba dostupná ve 13 krajích České republiky, přičemž téměř ve všech oblastech dnes už nabízí doručení nákupu v den objednání.

Zákazníci, kteří mohou už od roku 2014 objednávat zboží také přes mobilní aplikaci, oceňují zejména širokou nabídku produktů, které znají z kamenných prodejen a které jsou online dostupné za stejné ceny. Službu dnes využívá 2,7 milionu domácností po celé České republice a neustále se rozvíjí. Některé věci se však nemění – stálicemi mezi oblíbenými produkty zůstávají rohlík, okurka hadovka, mléko a banány.

Nyní služba pokrývá populaci čítající kolem 6 milionů obyvatel a objednávky zákazníkům rozváží z 18 svých provozoven.

„Od spuštění e-shopu v roce 2012 jsme zaznamenali 5 000% nárůst objednávek. Během deseti let jsme rozvezli nákupy o hmotnosti 120 000 tun. Aktuálně u nás patříme mezi přední hráče na poli online nákupů a v krátkodobém měřítku bychom se chtěli dostat na 10% podíl online nákupů na našich celkových tržbách,“ říká Patrik Dojčinovič, provozní ředitel Tesco pro ČR s tím, že nyní služba pokrývá populaci čítající kolem 6 milionů obyvatel a objednávky zákazníkům rozváží z 18 svých provozoven.

V den, kdy objednáte

Od prvního testování na podzim 2011 služba prošla značným vývojem. Původně se strategie Tesca pro online prostředí soustředila na plánované větší nákupy, které dodnes tvoří základ jeho online businessu. Během loňského podzimu však došlo také na zkrácení doby mezi objednávkou a doručením nákupu. Služba doručení v den objednání je po úspěšném uvedení v hlavním městě Praze od letošního února dostupná ve většině rozvozových oblastí kromě Přerova, Jihlavy a Děčína.

„Dlouhodobě se soustředíme zejména na plánované nákupy. Naši hlavní skupinu zákazníků tvoří ženy s dětmi, které objednávají své nákupy nejčastěji v pátek. Chtěli jsme však vyjít vstříc také zákazníkům, kteří potřebují pomoct s řešením nějaké neočekávané situace. Ti mohou využít jednak službu doručení v den nákupu, nebo případně expresní doručení do třiceti minut, které realizujeme s našimi externími partnery Bolt, Wolt a Dáme jídlo z prodejen Tesco Expres a Žabka,“ doplňuje Dojčinovič.

Víc než 16 000 produktů

Pokud si zákazník nevybere vhodný slot pro doručení svého online nákupu, může si připravené zboží objednat a ještě v den objednání sám vyzvednout v rámci služby Klikni a Vyzvedni.

Tesco Online nákupy nabízí široký sortiment čítající dnes více než 16 000 produktů, a to za stejné ceny jako v kamenných obchodech. Nejedná se pouze o potraviny, došlo k rozšíření sortimentu spotřebního zboží, který zahrnuje domácí potřeby, papírnictví, malé domácí elektrospotřebiče, baterie nebo hračky pro děti. Na rozdíl od jiných e-shopů online obchod Tesco funguje na tzv. store pick modelu. Zboží objednané zákazníky je vybíráno a distribuováno přímo z obchodů tzv. pickery.

Zvětšení podílu online nákupů na svých tržbách chce společnost dosáhnout nejen dalším rozšiřováním rozvozových oblastí v lokalitách, kde Tesco službu zatím nenabízí, ale také zaváděním dalších novinek, například v podobě možnosti využívání benefitů v rámci vlastního věrnostního programu nebo prioritizováním ekologických nákupů bez tašek.

Související…

Vše, co potřebujete. Kdykoliv. Vylepšená služba Tesco Online nákupy
Komerční článek

foto: Tesco ČR, zdroj: iTesco