mobiliář

Nový městský mobiliář, který metropole získá v roce 2021, bude vznikat podle návrhů design studia Olgoj Chorchoj . Proč je ale na pouliční nábytek (ano, anglicky se mobiliář opisuje opravdu jako „street furniture“) kladen takový důraz? „Je to důležitý segment veřejného prostoru a nové modely jsou...

Chaos ve veřejném prostoru je potřeba zkrotit, jinak se i dobré nápady minou účinkem. Vezměme jako příklad koloběžky Lime, které už dneska nebaví ani hipstery. Z původně (doufejme) dobrého záměru se stal jezdící postrach chodců a ze stojících koloběžek pak příspěvek ke komunálnímu odpadu. Přitom...

Praha už brzy vypíše soutěž na poskytovatele nového mobiliáře. Ten v podobě zastávek či laviček neslouží jen obyvatelům města, ale zároveň i jako reklamní nosič. Zeptali jsme se několika osobností z českých reklamních a marketingových agentur na to, jak by podle nich měla reklama na mobiliáři...

Po 25 letech, kdy za smlouvu na několik tisíc zastávek, přístřešků, reklamních prostor, laviček a odpadkových košů dostává Praha zhruba směšných 12 milionů korun ročně, se dočkáme změny. Magistrát chce vypsat výběrové řízení na provozovatele mobiliáře, a ať už soutěž vyhraje kdokoliv, nová smlouva...

Města, ve kterých se lidé neuzavírají mezi čtyři stěny svých domovů, ale ve kterých žijí opravdu pospolu – pouze taková se mohou rozvíjet a zdravě růst. Protože pouze k takovým si dokážou jejich obyvatelé vytvořit opravdový vztah a cítit se v nich jako doma. U sebe v bytě máme sedačku, kuchyni,...