matematika

Taková astronomie, paleontologie či oceánografie, ty se mají. Jsou to vědecké obory, o nichž se mluví téměř denně. Oceánografii do médií prostrčí kdejaký mořský proud či zbytky potvory, kterou vyplavilo moře na břeh, astronomii nějaká ta sonda, která letí tam, kde to ještě neznáme, a paleontologii...

Po smrti britského teoretického fyzika Stephena Hawkinga letos v březnu mnozí začali hledat jeho následovníka. Hawking byl považován za jednoho z nejchytřejších lidí, ne-li v současnosti nejchytřejšího. Otázka tedy je, kdo by ho mohl na tomto postu nahradit.

„Všechny děti jsou rození umělci. Problémem je zůstat umělcem i v průběhu dospívání,“ řekl kdysi Picasso. Největším nepřítelem kreativity je škola samotná. Chybování vnímá jako stigma. Mění nás ve stroje. Přinášíme vám tak trochu jiný pohled na vzdělávání.

Mozek je orgán, který se nikdy neunaví. Používáme sotva pár procent jeho kapacity, a i to minimum někomu stačí na objevy, vynálezy, či na vytvoření uměleckého díla. Domníváme se, že alfou a omegou úspěšnosti funkce našich mozkových závitů je paměť. Tak to však není, sukces zajistí kreativní myšlení.

V literatuře se často setkáváme s pojmy inteligence nebo inteligenční kvocient. Lidé často podstupují testování, chlubí se výší svého IQ, na vyšetření posílají i své děti a zkoumají, jak jsou na tom vzhledem k ostatním. Kdo má IQ větší než 130, je považován za výjimečně nadaného. Co když je to ale...

Česko zažívá boom ve výuce matematiky ať už na základních nebo středních školách. Pětina základních škol učí tento předmět podle tzv. Hejného metody, kterou uznává a podporuje i miliardář Karel Janeček. V čem spočívá její úspěch a opravdu je vhodná pro všechny žáky?