hádky

Čas od času narážíme na lidi, jejichž chování by se dalo označit za otravné, hrubé nebo necitlivé. Naší přirozenou reakcí je oplatit těmto lidem stejnou mincí, případně hořkost skousneme, ale dál se jí užíráme. Psycholožka Marcia Reynoldsová na serveru PsychologyToday radí, jak „srážku s tupcem“...

Patříte mezi ty, již svého partnera během pracovního týdne vídají méně než 4 hodiny denně? Pak se může stát, že společně strávená dovolená se namísto příjemného relaxu může změnit v peklo na zemi. Jak tomu předejít?

Konflikty a hádky jsou emocionálně náročnými situacemi. Rostoucí hněv a stoupající krevní tlak nám brání v tom, abychom reagovali racionálně, a měli tudíž šanci z konfrontace odejít jako vítězové. Je možné to změnit?

Příznaky toxického vztahu jsou někdy jednoduše rozpoznatelné – například opakované nevěry či fyzické násilí. Často však mohou být mnohem nenápadnější a vztah s vaším partnerem, spolupracovníkem či členem rodiny vás vysává, aniž byste znali přesnou příčinu.

Vyhýbáte se diskusím a raději souhlasíte se vším, co druhý říká, než abyste se museli přít? Podle známé psycholožky Virginie Satirové se stavíte do postoje „usmiřovače“ a bráníte tím zdravému způsobu řešení konfliktů. Na koho ještě můžeme v hádkách narazit?

Znáte ten pocit, kdy vnitřně zuříte, ale často to spolknete, protože nechcete dělat dusno? Nebo byste se nejraději rozbrečeli, ale zamáčknete slzu, protože byste neradi ztratili tvář?

Střetu názorů občas nejde předejít. Zvlášť když vaším tělem tepe přesvědčení, že jste to právě vy, kdo má pravdu. Jenže i taková slovní bitka má mít záchytné body. Aspoň tedy v případě, má-li splnit svůj účel a pozitivně pročistit vzduch.