dýchání

Toužíte po něčem a máte pocit, že to nemůžete mít? Omyl. Podle duchovních mistrů se dá schopnost něčeho dosáhnout naučit. Chce to jen pořádně trénovat svůj emoční talent a eliminovat špatné návyky mimo jiné i správnou technikou dýchání.

Ledoví muži už nejsou jen ti tři z května, kteří se jmenují Pankrác, Servác a Bonifác. Je jím i Holanďan Wim Hof, který pro své neuvěřitelné výkony dostal přezdívku The Iceman. Co všechno už vlastně dokázal a proč ho zkoumají lékaři a vědci po celém světě?

Mindfulness (všímavost či bdělá pozornost) nám již podle stovek vědeckých studií a výzkumů dělá dobře. Přináší nám zklidnění, uvolněnost a odstup od našich myšlenek a emocí. Ulevuje od stresu a napětí. Jedná se o wellness mysli, pomocí něhož se stáváme více pozorovatelem sebe, svého těla a pocitů,...

Bolest zad si zažil snad každý z nás. Ale napadlo vás někdy, že příčinou může být špatné dýchání, nebo dokonce stav mysli? Přední český fyzioterapeut Tomáš Rychnovský moc dobře ví, že lékařský předpis na všechno nestačí a své pacienty uzdravuje bez pomoci medikamentů.

Dobrá čtvrtina Čechů trpí vysokým tlakem a zdaleka se nejedná jen o starší generaci. Prevence je známá: zdravý životní styl a pohyb, ale podle australských vědců bychom měli především změnit naše dýchání.

Kvalita musí převyšovat kvantitu. A je tomu tak i ve cvičení, kde nestačí cviky jen roboticky opakovat, ale je třeba věnovat pozornost také jejich provedení. Čím více se jedná o chyby základní, ať se mohou zdát banální, tím více může mít jejich dlouhodobé opakování negativní vliv na zdraví. Tady...