doprava budoucnosti

Jak má vypadat autobusová zastávka 21. století? Jak vhodně zkombinovat cestu z Hanspaulky do Kolína a jet přitom autem, pěšky, MHD i třeba na elektrické koloběžce? Jak předpovídat cenu aut s využitím umělé inteligence? Jak líp rozvážet po městě zásilky?

Každá veřejná doprava potřebuje zastávky – místa, kde budou lidé nastupovat a vystupovat. Ještě před nedávnem jsme si do MHD nosili knihy. Ti, kteří chtěli držet prst na tepu doby, si kupovali noviny nebo Reflex.

Lítačku zná většina Pražanů a lidí, kteří s ní jezdí MHD, pouze jako další plastovou kartičku, kterou ukazujeme v tramvaji revizorům. Operátor ICT, firma, jež ji pro město spravuje, s ní má ale daleko větší plány. „V budoucnu by měla zajistit všechny služby, které souvisí s mobilitou,“ říká Michal...

Koncem minulého roku zveřejnila automobilka Daimler očekávaný pokles akcií, letos již podruhé. Je to důkaz dlouhodobých cyklických obtíží, kterým německá firma čelí – ať už jsou to zákony proti dieselovým motorům doma v Německu, nebo nižší prodeje v Číně.

Dočkáme se někdy toho, že samořídicí vůz bude stejně obvyklý jako taxík? Výrobci automobilů, technologické firmy a zákonodárci se už připravují na potenciální revoluci, mnoho řidičů si však takovou budoucnost nedokáže ani představit. Jinak to mají návštěvníci webu pro nadšence do automobilů...

Představte si situaci: Vracíte se nad ránem opilí z baru s nejčerstvějším předmětem zájmu, zavoláte si Uber a ten dorazí bez řidiče. Budete mít ještě důvod si společnost brát domů, nebo vám vystačí půlhodinka ve vypůjčeném autě? Už jen docela příjemná vyhlídka toho, že opadne trapas, který se bude...

Oblast dopravy je výsostným územím exponenciálních technologií. Součástky vyrábí specializované 3D tiskárny, uplatňují se zde zcela nové materiály, do hry vstupují také nové způsoby využití energie . Díky bezdrátovým technologiím spolu jednotlivá zařízení dokážou komunikovat, aniž bychom o tom my...