Aby byla reklama co k čemu, musí se s ní cílová skupina ztotožnit. Co se piva týče, cílovou skupinou jsou většinou muži (výjimkám čest, ale nemusíme se asi hádat, kdo toho vypije víc). Zlatý Bažant ale genderové stereotypy rozhodně nepodporuje. Ve své nové kampani nepracuje se stopadesátou variantou námětu "chlapi sobě", chce podpořit spíš kulturu a díky historicky exkluzívním vztahům mezi Čechy a Slováky také přeshraniční manželství!

Slováci a Slovenky totiž patří dlouhodobě k nejčastějším zahraničním partnerům Čechů a Češek. Jestliže v Česku vznikne ročně okolo pěti tisíc smíšených manželství, těch česko-slovenských je z tohoto počtu víc než třetina. V roce 2014 bylo takto sezdáno 1 427 párů, loni už to bylo 2 002. A pokud vše půjde podle plánu a kampaň padne na úrodnou půdu, rozhodně jich ani letos nebude méně.

Od kazet a CD ke Spotify a YouTube

„Vytvorením originálneho playlistu ,Na česko-slovenské svatbě 1‘ sme chceli predovšetkým urobiť radosť všetkým česko-slovenským párom a podporiť ich tak v uzatváraní sobášov. Slovenské pivo Zlatý Bažant je ideálnym ležiakom pre slávnostnú príležitosť a týmto projektom chceme oslaviť všetky nové česko-slovenské manželstvá. Je úžasné, že ich v posledných rokoch výrazne pribúda,“ říká manažer značky Zlatý Bažant Peter Bustin.

Playlist má téměř dvě a půl hodiny, a pokud si ho chcete poslechnout, nemusíte jako kdysi do starožitnictví pro kazety nebo CD, ale můžete si ho pustit na Spotify nebo YouTube Music

Většina těch, kteří před sójovým latté dávají přednost klasickému turkovi a kteří si nepletou sametovou a Velkou říjnovou socialistickou revoluci, si pamatuje kazety a CD s nepříliš kvalitními písničkami „Na české svatbě“,  „Na moravské svatbě“ etc. Oblíbené lidové odrhovačky většinou za pár korun nahrála najatá kapela (aby se nemuselo platit Intergramu za interprety) a bylo vymalováno. Jenže devadesátá léta už dávno skončila, a proto se na novém albu „Na česko-slovenské svatbě 1“ objevují opravdu hvězdy, a to v originále. Pavol Habera, Karel Gott, Elán, Leoš Mareš, Hokýže Slíže, Hana Zagorová, No Name… a spousta dalších. Playlist má téměř dvě a půl hodiny, a pokud si ho chcete poslechnout, nemusíte jako kdysi do starožitnictví pro kazety nebo CD, ale můžete si ho pustit na Spotify nebo YouTube Music – případně stačí naskenovat QR kód.


Zlatý Bažant tak přichází s podporou mezinárodních mezilidských vztahů v nejlepší možnou chvíli. Právě tento týden byla totiž zrušena mimořádná opatření a Češi i Slováci mohou začít zase překračovat hranice bez omezení. Tak na zdraví, na lásku až za hrob a na dobrou hudbu!

Související…

Zachraň hotel, zachraň pivo, zachraň práci... Deset nápadů, jak překonat pandemii
Jaromír Hasoň

foto: Profimedia, zdroj: Zlatý Bažant