fbpx

Automobilka je králem hybridů. Její lobbing je tedy logický. Nemá ale přece jen pravdu?

Zveřejněno: 20. 3. 2019

Automobilový průmysl je v současné době ve stavu, kdy dochází k pomalému přechodu od spalovacích motorů k elektrickým alternativám. A někde uprostřed jsou hybridy. Je možné jednotlivé druhy pohonu srovnat podle toho, jak zatěžují životní prostředí?

Toyota, která v současné době v USA neprodává plně elektrická vozidla, se domnívá, že jsou ve skutečnosti méně šetrná k životnímu prostředí než hybridy. Hlavním problémem jsou baterie. Podle některých výzkumů jen výroba baterie do elektromobilu spotřebuje o 75 % víc energie než výroba obyčejného dieselového auta.

Výroba baterií zdržuje

Gerald Killmann, viceprezident pro výzkum a vývoj Toyoty pro Evropu, vysvětlil zaměření na hybridy a jejich preferenci před plně elektrickými vozidly během autosalonu v Ženevě. Podle Killmanna je kapacita výroby baterií Toyoty v současné době 28 000 kusů ročně, jde o baterie potřebné pro napájení plně elektrických vozidel. Pokud by se výroba baterií zaměřila na ty použitelné v hybridech, které mají také běžný spalovací motor, pak Toyota může produkovat 1,5 milionu těchto vozidel.

Podporou hybridů Toyota získává čas na neustálé zvyšování výroby baterií, aniž by bylo nutné předem provádět velké investice.

Toyota proto vnímá hybridy jako auta s pozitivnějším dopadem na životní prostředí, protože nahrazení 1,5 milionu aut se spalovacími motory hybridy znamená mnohem menší uhlíkovou stopu než 28 000 plně elektrických vozidel, která navíc nahradí mnohem méně aut se spalovacími motory.

Na co se zaměřit?

 

Z krátkodobého hlediska jde z mnoha důvodů o smysluplný přístup. Prodej 1,5 milionu vozidel s nízkým obsahem uhlíku přinese firmě větší zisk než 28 000 vozidel s plně elektrickým pohonem. Podporou hybridů Toyota získává čas na neustálé zvyšování výroby baterií, aniž by bylo nutné předem provádět velké investice.

Související…

U elektromobilů je ekologičtější provoz. Ovšem výroba kvůli bateriím nikoliO elektromobilitě nepochybují. Investoři tlačí peníze do startupůSahara se připravuje na elektromobilní revoluci

Tento způsob myšlení také naznačuje, že pro Toyotu by mohlo být prioritou začít vyrábět všechny vozy hybridní, a to dříve, než se někdy v budoucnu zaměří na výrobu pouze plně elektrických aut. Toyota také tlačí vozidla s vodíkovým pohonem, příkladem je model Mirai.

foto: Shutterstock, zdroj: Mashable

Tipy redakce

Naše kultura potřebuje pomoct, říká jazzový kytarista Rudy Linka

Naše kultura potřebuje pomoct, říká jazzový kytarista Rudy Linka

S jazzovým hudebníkem a kytaristou jsme se sešli v restauraci nedaleko...

Twitter uživatelům ukazuje, co si o nich myslí. Někdy je to úplně mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co si o nich myslí. Někdy je to úplně mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

U elektromobilů je ekologičtější provoz. Ovšem výroba kvůli bateriím nikoli

U elektromobilů je ekologičtější provoz. Ovšem výroba kvůli bateriím nikoli

Na konci devatenáctého století představovaly elektromobily špičku tehdejší...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.