fbpx

Zuckerbergova firma oznámila, že už s agenturou Definers Public Affairs nespolupracuje. O jejích aktivitách prý šéfové nevěděli

Zveřejněno: 16. 11. 2018
Přečteno 851x

S washingtonskou poradenskou firmou Definers Public Affairs už nespolupracujeme, oznámil Facebook. Jde o agenturu, která měla za úkol šířit nelichotivé informace o konkurentech Zuckerbergovy firmy. Rozhodnutí Facebooku přišlo vzápětí po zveřejnění článku v The New York Times, který popisuje, co všechno tato PR agentura pro Facebook zajišťovala.

Související…

Izrael se začíná bránit Facebooku. Kritici mluví o hrozbě pro svoboduMladí Američané ztrácí o Facebook zájem, je až na čtvrtém místěPřestáváte věřit Facebooku? Bohužel, už je pozdě

Šlo například o diskreditaci aktivistů, kteří proti Facebooku ostře vystupovali a byli prý propojeni s liberálním finančníkem Georgem Sorosem. Agentura se také snažila odvrátit kritiku Facebooku tím, že tlačila novináře, aby se podívali spíš na soupeře Facebooku, třeba na Google.

Agentura? Nevíme

Podle zdroje z Facebooku, který nechce být jmenován, k ukončení spolupráce s Definers skutečně stačil zmíněný článek. Šéfové Facebooku, včetně Marka Zuckerberga a Sheryl Sandbergové, si prý nebyli vědomi toho, co vlastně tato agentura pro Facebook dělá. Největší sociální síť světa pak ve svém prohlášení nezastírá, že s Definers spolupracovala, ale odmítá, že by požadovala šíření nepravdivých informací. Oficiální důvod, proč došlo k ukončení spolupráce, Facebook ve svém prohlášení nesdělil.

Společnost Facebook původně najala Definers kvůli monitoringu zmínek v médiích, v říjnu roku 2017 byl vztah rozšířen v reakci na ruské řádění.

Agentura Definers Public Affairs byla založena zkušenými veterány republikánských prezidentských kampaní a specializuje se na strategii firem při styku s veřejností. V loňském roce rozjel Tim Miller, vlastník společnosti a bývalý mluvčí Jeba Bushe, novou profesní kapitolu v Silicon Valley. V rozhovoru, který zveřejnil magazíne Recode, prohlásil, že cílem jeho práce pro technologické firmy by měl být pozitivní obsah pro zákazníka a negativní obsah namířený na konkurenty. Miller tedy o svých postupech, které jsou mimochodem v PR oblasti běžné, mluvil celkem otevřeně.

Když se to přežene

Zuckerbergova společnost původně najala Definers kvůli monitoringu zmínek v médiích, v říjnu roku 2017 byl vztah rozšířen v reakci na ruské "řádění" na Facebooku v souvislosti s prezidentskými volbami. V tomto týdnu se na zpravodajském webu NTK Network objevila kritika Googlu a už začátkem roku zde byly publikovány články o tom, jak Facebook chrání soukromí svých uživatelů. Tato informace získá na důležitosti až po upozornění na takovou drobnou maličkost – "zpravodajský" web vlastně patří pod křídla Definers.

Po zveřejnění článku se s Definers začaly rozcházet i další firmy. 

Agentura letos v létě také zveřejnila dokument, který označuje filantropa George Sorose za muže, který vlastně stojí za antifacebookovým hnutím. Definers se snažili najít finanční propojení mezi Sorosem a skupinami kritizujícími Facebook. Zkoumali i nadaci, kterou založil Sorosův syn, a dostali se také k online hnutí za rasovou spravedlnost Color of Change. Sorosova nadace Open Society Foundation potvrdila, že podpořila obě organizace, ovšem ona podpora nebyla určena na podporu kampaní proti Facebooku.

Mizející klienti

Poté, co se černá práce agentury provalila, následovala rychlá rozlučka. „Jsme hrdí na to, že jsme v uplynulém roce spolupracovali s Facebookem na řadě projektů. Celá naše práce je založena na veřejně dostupných dokumentech a informacích,“ uvedl ve svém prohlášení Tim Miller z Definers.

Na Twitteru potom dodal, že je dotčen obviněními, která tvrdí, že jeho kroky proti Sorosovi byly antisemitské, a vymezil se proti rasismu a nenávisti. Po zveřejnění článku se s Definers začaly rozcházet i další firmy, například Crooked Media, která provozuje populární politický podcast Pod Save America. Miller je, tedy možná přesněji řečeno byl, častým přispěvatelem podcastu. Jeho moderátoři prohlásili, že Millerovo působení proklepnou a mezitím přispívat určitě nebude.

foto: Shutterstock, zdroj: New York Times

Jan Handl

Jan Handl

Má rád nové technologie a trendy, ale i historii a čtení. V obrovském množství informací se snaží odhalit ty nejdůležitější a nejzajímavější.



Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.