fbpx

Nahlédli jsme do pěti amerických měst, abychom zjistili, jak v nich řeší outdoorovou reklamu. V New Yorku ani v Miami se rozhodně chodci nenudí. A v některých městech se mohou obyvatelé do outdooru i aktivně zapojit

Zveřejněno: 24. 5. 2022

Venkovní reklamou se rozumí jakékoli reklamy, které se zobrazují mimo domov. Obvykle zahrnuje billboardy a plakáty, nicméně existuje mnoho kreativnějších způsobů, jak ve veřejném prostoru reklamní sdělení šířit. Jaké jsou nejúčinnější reklamní strategie a jak je americká města využila ve svůj prospěch? Vybrali jsme pět vizuálních mediatypů v různých amerických městech.

1. Billboardy v Los Angeles

„Město andělů“ se drží klasiky a hojně využívá billboardy. Billboardy, ve světě reklamy často považované za starý dobrý standard, umožňují neuvěřitelnou rozmanitost a zásah, a to i v digitální éře. Los Angeles je město dojíždějících za prací a turistů, takže tradiční reklama u silnic dělá zázraky i v případě budování značky a prodejů zboží. Los Angeles však rozhodně nespí na reklamních vavřínech, toto inovativní město posunulo své billboardové reklamy na jinou úroveň s využitím kreativity a mnohé plochy je možné označit za umělecká díla.

m shutterstock 1391227730

Hollywood Boulevard, Los Angeles (zdroj: Shutterstock)


Digitální billboardy umožnily inzerentům přidávat do svých vizuálů pohyblivé prvky, čímž ještě více poutaly zájem řidičů a chodců. Billboardová reklamní centra Los Angeles jsou v pásu využívajícího Sunset Boulevard a Rodeo Drive.

2. Pouliční mobiliář v New Yorku

Jedním nejznámějších míst světa z hlediska venkovní reklamy je „město, které nikdy nespí“. Reklama v New Yorku je známá tím, že je trochu výstřední, nepřehlédnutelná a vždy na těch správných místech. Je to pravděpodobně způsobeno tím, že NYC jako reklamní nosič používá i pouliční mobiliář, tedy lavičky, kiosky, telefonní sloupy, poštovní schránky, autobusové přístřešky, pouliční osvětlení a další pevné předměty v ulicích. New York všechna tato místa pro reklamu mistrovsky využívá od prvopočátku své vlastní existence

m shutterstock 1062381155

Reklama na městském mobiliáři v New Yorku (zdroj: Shutterstock)


Tato strategie se zaměřuje na chodce, což je skvělé právě pro město, jako je New York. Má výhodu v tom, že je extrémně univerzální a snadno realizovatelná. Díky použití QR kódů již reklamy nemají limity velikosti, což z této metody činí dokonalou kombinaci outdoorového a digitálního marketingu.

3. Veřejná doprava v Chicagu

Další klasickou reklamní strategií, která má velký dopad, je využívání prostranství veřejné dopravy. Chicago disponuje jedním z nejrobustnějších systémů veřejné dopravy ve Spojených státech a k šíření komerčních sdělení jej dokázalo beze zbytku využít. Vlaková nádraží, železniční vozy a autobusy mají dostatek levného reklamního prostoru a jejich výhodou je téměř neustálý příliv cestujících.

m shutterstock 707754493

Reklamy na soupravě metra v Chicagu (zdroj: Shutterstock)


Mimoto je v Chicagu provozováno obrovské množství taxíků a služeb sdílených aut, které se do boje o reklamní rozpočty velkých i menších firem vrhly s o to větší vervou. Reklamy ve veřejné dopravě jsou extrémně přizpůsobivé a mobilní, tím pádem oslovují širší publikum než jakákoli jiná forma outdoorového marketingu.

4. Nálepkový marketing v Atlantě

Jako jedno z nejvlivnějších měst na jihu USA se Atlanta v oblasti strategie venkovní reklamy zaměřila na kreativitu a inovace. Pro města se svěží atmosférou jsou samolepky skvělou volbou, protože individualismus a přizpůsobení se v posledních letech staly trendem. A nálepky jsou skvělé, protože ze zákazníků dělají brand ambasadory. Lidé něco dostávají zdarma velmi rádi, a pokud k tomu mají pocit, že dostali i trochu té přidané hodnoty (například ve formě nálepky zdarma), je pravděpodobnější, že budou konkrétní společnost vychvalovat.

m shutterstock 1857512971

Atlanta: nálepková propagace se netýká jen produktů a služeb (zdroj: Shutterstock)

Samolepky jsou jednou z nejtrvalejších forem outdoorového marketingu. Po umístění na notebook, auto, láhev s vodou, prostě na co si vzpomenete, tam pravděpodobně zůstanou, dokud nebude reklamní nosič vyměněn za nový.

5. Guerillový marketing v Miami

I když to může znít trochu agresivně, guerilla marketing je jedinečná a obvykle nízkonákladová možnost outdoorového marketingu. K dosažení publicity využívá moment překvapení a nekonvenční interakce. V Miami je guerilla marketing poměrně častý, stejně jako například umělecké instalace. Město, kde je pěkné počasí po celý rok a kde se neustále střídají turisté, je pro tyto různé techniky založené na lidech ideální.

Inzerenti z Miami si dávají záležet, aby mezi své potenciální zákazníky vnesli rozmanitost, a využívají jak tradiční, tak originální způsoby propagace od flash mobů po letáčky na čelních sklech aut. Tato strategie se ukázala jako výhodná zejména pro malé firmy, protože faktor zapamatovatelnosti je poměrně vysoký.

Související…

Nová kniha: Dynastie, jež těžily ze spolupráce s nacisty, z ní profitují dodnes
Jan Handl

foto: Shutterstock , zdroj: Supply Chain Game Changer

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...