Ach, ty značky! Ta naše vodítka, světýlka a upozornění v bludišti krámů a moři věcí. Jak se k nám lísají, tu na nás útočí, jindy konejší, co nám všechno slibují a předstírají – zkrátka chtějí, aby byly naše! Sedím na pohovoru s šéfem marketingu, chci být ve firmě brand specialista. Není vůbec lehké získat místo v tomto oboru, protože za posledních deset let je asi pětasedmdesát procent populace odborníky na marketing a PR.

Související…

VELKÝ HOLKY: Účet po mužském způsobu
Věra Kudynová

„Vysvětlete mi postoj muže k oblíbené značce,“ ptá se mě ve své kanceláři. „Muži mají ve značkách jasno. Oblíbí si Audi nebo BMW, oblékají Bosse, pijí Balantine, nosí Omegy nebo něco jiného. Jakmile se ke svým vyvoleným značkám projezdí, proposlouchají, prooblékají a propijí, ostatní jsou bez šance. Mužská věrnost značce je jedním z fungujících kol světové ekonomiky. Tady nemá přelétavost žádný prostor. Ke své vyvolené je muž loajální, chlubí se s ní, mazlí, leští ji a luxuje, chce ji mít složenou a navoněnou, pověšenou, uloženou dle její vážnosti, je to znak jeho úspěchu, moci, vkusu, dokonalosti, světového názoru, vzdělání, okázalé skromnosti. Je zkrátka skoro jako on,“ vysvětluji s nadšením.

„Nakupuje muž rád?“ Zvláštní otázka, myslím si. To ví přece každý. „ Muž chce mít svoji kvalitu nakoupenou za chvilku. Věrnost znamená možnost kupovat do zásoby a zbytečně často do obchodu nechodit – vrazit tam jen ke svému jistému regálu, rychle vlastnit své oblíbené.“ Dívám se na sympatického muže a monitoruji ho od hlavy, až kam to jde. Má snubní prstýnek. A tak jsem se svými zkušenostmi opět doma a v hlavě mi běží: Být nevěrný své ženě, které dal svoji osobní značku, lítat mezi neznačkovými, či značkami, které mu právem nenáleží, a komplikovat si život, to mu vůbec nevadí! To je adrenalin větší než nejdelší cyklistická trasa Krále Šumavy, ponor do sedmdesátky a skok s neodjištěným padákem.

Být nevěrný své ženě, které dal svojí osobní značku, lítat mezi neznačkovými, či značkami, které mu právem nenáleží, a komplikovat si život, to mu vůbec nevadí! 

Muž, který teoreticky nemá žádný čas, si ho najde prakticky na všechno, na co chce. Žena, která nenese jeho značku, to je pokušení! Který muž si ale cení své, která – obvykle jediná – nese jeho jméno? Na odborníka se dívám s obdivem, je sečtělý, přednáší, píše. Samozřejmě že má padnoucí oblek a dobré boty! Ale můj kostým a kabelka jsou taky ok. On však mé LV, YSL, Rado ani Blahnika nevidí! Vůbec ho mé značky nezajímají, kouká jinam.

„Je vidět, že jste získala hodně zkušeností a mužským preferencím výborně rozumíte. Žena s vaším rozhledem bude oporou našeho týmu!“ Místo aby chválil moje školy a praxi, dobyvatelsky se dívá do výstřihu, kam ostatně zíral po celou dobu, i když předtím jen po očku. Je to nejlepší značka, co mám na sobě. „Uděláme si spolu hezký víkend?“ ptá se s marketingovou samozřejmostí.

foto: Profimedia