www.havlikovaapoteka.cz

Česká kosmetická značka, jejíž organické produkty jsou výsledkem dokonalé souhry skvělých surovin, moderní vědy a účinků léčivých bylin. Denně inspiruje tisíce žen ke kosmetickým a láskyplným rituálům. Drží se receptur prověřených časem. Pro inspiraci sahá až do 16. století. Využívá vzácné oleje, bylinky a látky, které měly už tenkrát na ženy takřka zázračné účinky. Řeč je o ORGANICKÉ APOTÉCE, kterou jste ještě donedávna mohli znát pod názvem Havlíkova apotéka. Letos ale přešla k používání nového jména. Zajímá vás příběh, který stojí za jejím vznikem? 

První záblesky

Majitelka firmy Zuzana Maxima Krejčí míchala krémy a masti už jako malé děvče. Vylouhovala bylinky, přecedila je přes plenu, smíchala s jarem a kapičkou maminčina parfému a první kosmetický výrobek byl na světě. Už odmalička ji fascinovaly různé masti a krémy, ale také podnikání jako takové. Na to měla talent. Prodat uměla i rozdrcené pilulky s bylinami a receptem na užívání. Byl z toho průšvih, a tak se tenkrát na nějaký čas odmlčela.

APOTÉKA a historie jejích produktů sahá až do 16. století, kdy se míchaly elixíry mládí a krásy.

Postupně ale začala sbírat staré knihy i receptury a inspiraci čerpala z přírody, kterou milovala. Klíčové pak bylo její setkání s profesorem Antonem Fojtíkem z ČVUT, označovaným za otce nanotechnologie, se kterým se začala zaměřovat na nejvyšší možnou biokvalitu. Jejich spolupráce trvá dodnes a na trh uvádí prvotřídní organickou kosmetiku.

Za oponou

Kosmetické produkty ORGANICKÉ APOTÉKY se vyrábí ve Statenicích nedaleko Prahy. Jsou plné bylin, olejů, květinových esencí a účinných látek. Vše jede podle přísného certifikovaného procesu. Nikdo nezahálí. Nad výrobou i vývojem má dohled sama majitelka. Vývoj jednoho produktu či jedné kosmetické řady trvá minimálně rok. Od nápadu až po finální produkt. APOTÉKA a historie jejích produktů sahá až do 16. století, kdy se míchaly elixíry mládí a krásy.


Postup výroby některých z nich zahrnoval uložení elixíru na tři měsíce do země, kde čerpal sílu stromů pro pevnost pleti a životodárnou vodu pro její vláhu. APOTÉKA na legendy o zázracích nevěří, raději vychází z vědecky podložených poznatků. I přesto byl starobylý postup výroby dodržen, a díky tomu mohl vzniknout jedinečný kosmetický přípravek s původním názvem Elixír mládí a krásy.

Byliny

Jen ty nejlepší, organicky pěstované, z vlastních zahrad nebo od certifikovaných dodavatelů. Jedině takové jsou obsaženy v produktech. V Chářovicích u Prahy se nachází rozlehlé pláně. O ty se starají zahradníci, kteří často bylinkám zpívají. Bylinky, které nelze vypěstovat v našem podnebném pásmu, nakupuje firma od těch nejlepších producentů z celého světa. Například levanduli používá jen tu, která roste ve Francii 800 metrů nad mořem. S šalvějí dělá přesný opak než všichni ostatní, nechává ji dovážet ze severu, kde je chlad. Je jí méně, ale je kvalitnější, krásnější, baculatější.

V současné době již pořídíte v APOTÉCE kompletní péči o pleť, tělo i vlasy a vybírat můžete z více než stovky produktů.

Mnohé bylinky pocházejí od sousedů z Tater. Je pravda, že úroda bylinek je někdy limitující a nedá se úplně naplánovat. Občas tedy nelze vyrobit všechny produkty. Právě proto majitelka firmy zvažuje, že kvůli tomu některé recepty upraví. Například včelího medu je málo a včely je podle ní nutné chránit. Jsou důležitější než krása. 

První produkt a první prodejna

Jeho vývoj trval téměř 4 roky. Z pohledu majitelky to stále nebylo ono a několikrát se musel předělat. Nakonec vyhrál v mezinárodní kosmetické soutěži ve Francii. Když se otevíral první obchod v Liberci, mělo být produktů celkem 19. Majitelka byla však spokojena pouze s jednou jedinou mastičkou podle receptu ze 17. století. Její název zůstal původní: Havlíkův přírodní zázrak.

Dodneška je to bestseller. Je neuvěřitelné, že APOTÉKA měla na svém startu opravdu jen tento jediný produkt. Na odbyt šel skvěle! Netrvalo dlouho a byla otevřena druhá prodejna v pražském obchodním centru Palladium a pak další obchod v historickém centru Prahy, v ulici Jilská. Následovala regionální města. Dnes je obchodů celkem 16 po celé České republice i na Slovensku.

Ranní probuzení a inspirace

K Zázraku přibyla Ranní čisticí maska, která je dnes ikonickým produktem. APOTÉKA naučila ženy používat masku ráno. Přišla s tím jako první na světě. Vznikl tak úžasný kosmetický rituál, který nastartuje celý den. Ten se rychle ujal a přišel nápad na další produkty i rituály. APOTÉKA u jedné masky nezůstala. Naopak, rozhodla se jich vytvořit hned několik jak pro různé účely, tak pro různé typy pleti. Celkem vyvinula 77 nových masek rozmanitých příchutí a vůní a ty představila světu v jeden jediný okamžik.


APOTÉKA uvádí na trh nové produkty každého čtvrt roku. Většinou jde o celou produktovou řadu. Mezi nejnovější patří Petrželová, ta pomáhá sjednotit a rozzářit pleť. Pak je tu Cibulovo-fazolová, po které vlasy rychle rostou, získávají hustotu, objem a lesk. V současné době již pořídíte v APOTÉCE kompletní péči o pleť, tělo i vlasy a vybírat můžete z více než stovky produktů.

Certifikace jako pečeť kvality

Kosmetické přípravky APOTÉKY mají certifikát CPK nebo ještě přísnější CPK Bio. Jednou z hlavních a nejdůležitějších podmínek pro získání tohoto certifikátu je používání výhradně přírodních surovin, jejichž sběr probíhá šetrným způsobem. Takto certifikované výrobky musí obsahovat složky získané z ekologického zemědělství, jejichž množství se uvádí na obalu. Důraz je zde kladen na ochranu životního prostředí a minimální dopad na přírodu.

Kosmetické přípravky APOTÉKY opakovaně získávají prestižní ocenění Modrá planeta za ekologicky čisté produkty. Tato ocenění jsou udělována v rámci veletrhu Interbeauty Prague a hodnotí se zde čistota produktů. Další ocenění produkty APOTÉKY získaly v soutěži BEPPA (BEAUTY EXPO & PROKOS PRODUCTS AWARD). Ta jsou puncem prvotřídní kvality produktů a jsou udělována v rámci veletrhu World of Beauty & Spa. Mohou je obdržet jen výrobky patřící k nejlepším ve svém oboru.

Balení a pojmenování produktů

Krásná zahradnice, Milovaná babička, Porcelánová panenka, Královská snídaně pro pleť. Nápady na názvy přípravků přicházejí z různých směrů. K většině se váže určitý příběh. Například receptura na pleťový krém Krásná kurtizána byla skutečně vyvinuta pro ženu, která pracovala ve vyhlášeném pražském podniku. Velmi dbala o svůj vzhled a přála si ho zachovat svěží navždy. Nebo Hraběnčino sérum se připravovalo speciálně pro hraběnku Emilii Von Kneifel. Některé názvy pomáhají vybrat zákaznice. Tak mohly vzniknout nové balzámy po opalování – Svůdný a Něžný.

Důraz je kladen i na obaly. Firma upřednostňuje recyklovatelné obaly a sklo a motivuje zákazníky, aby použité obaly vraceli na prodejnu. Plastové obaly jsou výjimkou, a i těm chce dát firma do roku 2021 sbohem. APOTÉKA přemýšlí o dalších trendech, jako je „bez obalu“. Je klidně možné, že šampon si brzy načepujete do vlastní lahvičky dle své potřeby.

Za celou APOTÉKOU stojí moře lásky, nespočet nápadů a hodně poctivé práce. Více se dočtete na webu a produkty můžete vybírat na e-shopu www.havlikovaapoteka.cz.

Související…

O kosmetice ze starých dobrých časů, která se dá i jíst
Milada Kadeřábková

foto: Havlíkova přírodní apotéka, zdroj: Havlíkova přírodní apotéka