Přinášíme vám jednoduché tipy, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu. Kvalitními popisky zlepšíte viditelnost stránek ve vyhledávačích a zaujmete nové zákazníky. Vaše umístění v organickém vyhledávání ale ovlivňují i jiné faktory. Poradíme vám, na jaké další věci se zaměřit. Díky našim radám a názorným příkladům zvládnete vytvořit skvělý text, i když nejste zkušený copywriter.

Jak napsat popisek kategorie internetového obchodu, a zvýšit tak konverze

V dnešní době, kdy většina firem využívá služeb SEO specialistů, jsou unikátní popisky kategorií nezbytné. Popisky tvoří jeden z nejdůležitějších faktorů úspěchu tvorby internetového obchodu. Vaše stránka se zobrazí uživatelům ve vyhledávači pouze v případě, že lze text a klíčová slova spárovat se zadaným dotazem. Díky té správné optimalizaci vašeho e-shopu budete moci konkurovat i velkým internetovým prodejcům.

Popisek kategorie by měl být pro zákazníka přínosný

Dobře napsaný popis kategorie může uživatele přesvědčit k nákupu. Text by pro něj měl být hodnotný a přinést informace, které potřebuje v danou chvíli vědět. Pokud zákazníka popisem zaujmete, zvyšuje se navíc pravděpodobnost, že u vás danou věc i objedná.

Na začátku řekněte, co prodáváte

Hned na začátku popisku by se mělo objevit, co v kategorii nabízíte. My jako příklad použijeme dámské sportovní boty. V textu tedy budeme používat tuto frázi v nejrůznějších tvarech, ale vyhneme se jiným rozšířeným klíčovým slovům.

Text by měl začínat představením zboží a je už jen na vás, jestli použijete obecnou větu, nebo budete více originální.

Použijeme i tvary jako „dámských sportovních bot“ nebo „dámským sportovním botám“, ale nebudeme zde záměrně zmiňovat „pohodlné dámské sportovní boty“ ani „růžové dámské sportovní boty“ – zejména ne v nadpisech. Použití pouze jednoho klíčového slova (či fráze) v různých pádech, tvarech a pořadí slov zajistí, že text bude mít přesnou shodu s většinou klíčových slov ze skupiny. Pro více specifikovaná klíčová slova se vyplatí vytvořit jiné samostatné stránky s využitím parametrů a podkategorií.


Text by měl začínat představením zboží a je už jen na vás, jestli použijete obecnou větu, nebo budete více originální. Příkladem úvodní věty může být: „Nabízíme vám největší výběr dámských sportovních bot na trhu, mezi kterými zaručeně najdete svůj vysněný pár i vy.“

Představte vaše výhody

O zboží ale jen nemluvte, přece jen ho musíte prodat… V závěru textu byste se měli snažit zákazníka přesvědčit ke konverzi. Popište, jaké jsou výhody nákupu právě na vašem e-shopu a co můžete nabídnout navíc oproti vaší konkurenci. Je u vás možnost vyzkoušení obuvi, nabízíte doručení zdarma, prodlouženou záruku nebo rychlé vrácení či výměnu zboží?

Internetový obchod má dnes už skoro každý. Není proto zdaleka tak jednoduché prodávat a být úspěšný, jako tomu bylo dříve.

„Všechny naše dámské sportovní boty jsou originální, spolupracujeme výhradně s oficiálními distributory. Zaručujeme vám vysokou kvalitu a nákup bez obav. Pokud navíc nakoupíte minimálně za 1 000 Kč, doručíme vám objednávku zcela zdarma. Boty si můžete přijít vyzkoušet do naší pobočky na Praze 7 nebo je do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. Při nákupu jako registrovaný uživatel vám připíšeme na účet body v hodnotě 1 % ceny objednávky. Body můžete využít při dalším nákupu a navíc budete jako první dostávat informace o našich slevách a akcích.“

Nezapomeňte zmínit funkci nebo účel zboží

V našem případě je jasné, jakou má zboží funkci. Stejně tak je tomu i u většiny dalších produktů. Existují ale kategorie, u kterých návštěvníci stránek nevědí, k čemu slouží, a proto bychom neměli vynechat jednoduchý popis funkce a účelu. To platí hlavně v případě specializovaného zboží, o kterém se chtějí zákazníci dozvědět něco víc.


U sportovních bot můžeme využít tento prostor k uvedení různých příležitostí, kdy je dobré tuto obuv mít: „Dámské sportovní boty využijete v posilovně, v tělocvičně, na tenisovém kurtu i při běhu venku za každého počasí.“

Ukažte, že jste odborníci na dané zboží: zmiňte historii

Internetový obchod má dnes už skoro každý. Není proto zdaleka tak jednoduché prodávat a být úspěšný, jako tomu bylo dříve. Přidáním trochy historie produktu do textu ukážete, že svůj sortiment dobře znáte, a dáte uživatelům přidanou hodnotu v porovnání s vašimi konkurenty. My zůstaneme u příkladu dámských sportovních bot, ke kterým můžeme použít třeba toto:

„Sportovní boty ale prošly zajímavou historií, která začíná před několika tisíci lety. Speciální sandály na míčové hry používali Egypťané již v roce 2050 př. n. l. Řečtí atleti začali využívat sandály během antických olympijských her už v osmém století před naším letopočtem. Až do roku 1860 se však u ženské obuvi kladl větší důraz na vzhled než funkčnost. Sportovní boty připomínaly klasickou koženou obuv. Se zvyšující se popularitou rekreačních sportů i u širší veřejnosti rostla potřeba lepší obuvi na sport. V roce 1873 se objevily první plátěné sportovní boty a v roce 1839 přišel Charles Goodyear na trh s vulkanizovanou pryží. Počátkem 20. století se začal tento typ obuvi masově vyrábět a vznikaly i první specializované značky, které známe dodnes.“

Péče o produkt

Neváhejte také uvést rady a doporučení, jak o produkt pečovat, aby správně fungoval a vydržel co nejdéle. Dáte tím návštěvníkovi najevo, že vám nejde pouze o to, abyste prodali, ale také o to, aby z toho měli vaši zákazníci co největší užitek a vyhnuli se potenciálním problémům!

Klíčem je originalita a pečlivost

O dámských sportovních botách bychom se mohli rozepsat ještě mnohem více, ale takto obsáhlý popis kategorie zcela stačí. Nebojte se, že byste to nezvládli sami, stačí si jen nabízené zboží dobře nastudovat a postupovat podle našich rad.

Dobře napsané texty ale samy o sobě k vysokým tržbám na základě organických výsledků vyhledávání nestačí. Váš text by měl být originální, rozhodně se nesnažte kopírovat nebo napodobovat popisky na konkurenčních webech. Nezapomeňte si také vypracovat analýzu klíčových slov a vytvořit kvalitní vstupní stránky. Využívejte meta tagy a optimalizujte e-shop pro různá zařízení.

  • SEO neboli optimalizace pro vyhledávače není to samé jako PPC. Nejedná se o placenou reklamu ve vyhledávačích, svůj e-shop pouze optimalizujete tak, aby se zvýšila jeho viditelnost v organickém vyhledávání.
  • Zajímejte se o statistiky svých stránek, mohou vám přinést různé poznatky o vašich zákaznících i podněty ke zlepšení. Vhodným nástrojem je třeba Google Analytics.
  • Pokud o založení internetového obchodu teprve uvažujete a nevíte, co prodávat, mohou vám v rozhodnutí pomoci i nástroje jako Google Trends nebo Statistiky vyhledávání na Seznamu. Zjistíte tak, co lidé nejvíce vyhledávají a jaké produkty by mohly mít největší potenciál.
  • Sestavte si personu zákazníka, která vám pomůže pochopit návštěvníky vašich stránek. Zjistěte si, jaký typ lidí na e-shopu většinou nakupuje, a podle toho pište texty a dělejte případné změny.
  • Mějte jednotnou komunikaci. Určete si, jakým stylem budete se zákazníky komunikovat, jak budete propagovat svá sdělení a jak budete prezentovat značku. Vy i všichni zaměstnanci byste měli z těchto pravidel vycházet při jakémkoliv kontaktu s klientem.
  • Vždy buďte k zákazníkům zdvořilí a snažte se jim poradit a vyjít vstříc. Pokud klient nebude s komunikací s vámi spokojen, můžete o něj rychle přijít.
  • Slevy nevyužívejte jako marketingový nástroj, spíše tím zákazníky odměňujte za částky, které u vás utratili, nebo za doporučení známým. Slevy zákazníky už zdaleka nelákají tolik jako dříve a vy si jimi zbytečně snižujete zisk.

Napsat popisek kategorie zvládnete i vy sami, stačí pouze dodržet doporučenou strukturu. Vždy uveďte, co prodáváte, jaký je účel a historie zboží a následně zaujměte vašimi konkurenčními výhodami. Nezapomeňte ale, že viditelnost webu ve vyhledávači ovlivňuje i řada jiných faktorů, na které byste se měli také zaměřit.

Staráte se o svůj e-shop sami, nebo to necháváte na nějaké SEO agentuře? Máte už zkušenosti se psaním popisků kategorií? Napište nám, jaké rady pomohly při optimalizaci stránek vám. V případě, že byste tyto a podobné záležitosti raději přenechali odborníkům, neváhejte se nám ozvat a poradit se s námi o růstu vašeho online podnikání!

Tým Topranker.cz s.r.o.

Související…

Pomozte Praze s podklady k plánování
Klára Ponczová

foto: Topranker.cz, zdroj: Topranker.cz