Nejrychleji se rozvíjející centrum sjezdového lyžování, krkonošská Pec pod Sněžkou, je obdařena tradiční dominantou vysoké věže hotelu Horizont. S předsedou představenstva společnosti Regata Čechy, která hotel provozuje již dvacátým třetím rokem, Iljou Šedivým jsme hovořili o tom, proč má nyní všechny důvody k optimismu. „Hosté přijíždějí opakovaně a nebojí se utrácet, celkově vládne optimistická nálada. Můžeme jenom doufat, že tato situace ještě několik let vydrží.“

Vaše společnost provozuje dva hotely v turisticky atraktivních oblastech. Kdo jsou vaši hosté, převažují Češi, nebo cizinci?

Máme hotel Horizont v Peci pod Sněžkou a hotel Port na břehu Máchova jezera, tedy hotel u vody a hotel na horách. A naši hosté jsou více než z poloviny, u Máchova jezera dokonce více jak ze tří čtvrtin, Češi.

Lidé by měli odjíždět s tím, že dostali víc, než čekali, říká Ilja Šedivý.


Jednu dobu se část lidí bála vyjíždět do zahraničí z obav před terorismem. Ještě to platí?

Situace se mění, Češi už opět hodně cestují i do zahraničí. Hrozbu terorismu samozřejmě vnímají, ale berou ji už jako nutnou součást těchto cest. Rok 2017 bude stran výjezdů tuzemců do zahraničí dokonce rekordní. Zároveň se ale hodně zvýšil zájem o cestování po Česku, o poznávání krás a zajímavostí naší země, která má bezpochyby i domácím turistům co nabídnout. Češi prostě celkově začali zase více cestovat a užívat si. A pořád vzrůstá i počet přijíždějících zahraničních turistů, kterými jsme vnímáni jako atraktivní, stabilní a velmi bezpečná destinace.

Podle čeho dnes klienti vybírají hotel? Hledají ještě na slevových portálech?

Dnes jsou rozhodující hlavně emoce. Troufnu si říci, že cena dnes není u více než 75 % našich hostů rozhodujícím kritériem. Vše se odvíjí od toho, jaký rozsah a kvalitu služeb dokážeme našim hostům nabídnout a jaké zážitky jim dokážeme připravit. Mnoho českých hotelů se dnes může pochlubit nejen zajímavou lokalitou, ale i povedeným designem a kvalitními službami. Proto musíme trvale přemýšlet o tom, co pro naše hosty můžeme ještě připravit navíc. Rád říkám, že naším cílem je, aby od nás host odjížděl s přesvědčením, že dostal víc, než očekával.

Skvělá kuchyně a nadstandardní služby, to už je dnes standard kvalitních českých hotelů.



K tomu všemu ale potřebujete kvalitní zaměstnance a těch je prý ve vašem oboru nedostatek.

To je pravda, na kvalitních zaměstnancích veškeré podnikání ve službách stojí a hotelnictví a gastronomie se dnes potýká s velkým nedostatkem pracovníků. Je to v současnosti pro náš obor největší problém a personální politice musíme věnovat ještě větší pozornost než dřív.

Pec pod Sněžkou má velmi pěknou síť sjezdovek a dnes asi nejlépe upravené svahy u nás, ale přesto nemá pověst luxusního, nablýskaného centra jako Špindlerův mlýn. Jste tomu rád?

Určitě. U nás není takový vliv bohatých podnikatelů, kteří mají v poslední době tendenci investovat do atraktivního turistického byznysu v Krkonoších. Lyžařský areál v Peci provozuje firma Mega Plus místního rodáka a bývalého učitele Richarda Kirniga. Servis kolem lyžování se díky ní výrazně zlepšil a společnost má i vizi rozvoje do budoucnosti. A Pec se rozvíjí v mnoha dalších ohledech, třeba i díky gastronomii. I když není zrovna počasí na lyžování, tak přesto jsou skoro všechny chaty a chalupy otevřené a nabízí stále se zlepšující kuchyni. Všichni v Peci máme zájem, abychom byli vnímáni jako celoročně atraktivní a hlavně přívětivé horské středisko.

foto: Hotel Horizont, zdroj: Hotel Horizont