Před 25 lety se na jedné konferenci o zdravém životním stylu náhodně setkali zakladatel rakouského SONNENTORU Johannes Gutmann a Tomáš Mitáček, který byl "bylinkovým nadšencem" a spoluzakladatelem české části firmy. Tehdy v České republice nevzniklo jen názorové propojení, které zaselo semínko zrodu české firmy, ale vznikla i myšlenka podpory lokálních pěstitelů, kterým SONNENTOR vyplácí poctivou cenu a z vypěstovaných bylin a plodů vyrábí kvalitní bioprodukty, které si postupně získávaly své místo na trhu.

A na trhu se stále daří. Dokonce natolik, že přední výrobce biočajů a biokoření z jižní Moravy otevřel na začátku září v reprezentativních prostorách Harrachovského paláce rodiny Baťů v Jindřišské ulici novou prodejnu. Ta je po Čejkovicích a Brně třetí prodejnou, kde se s produkty SONNENTORU můžete setkat. 

S příchodem jednatele a současného ředitele Josefa Dvořáčka odstartovala firma celou řadu aktivit, kterými se SONNENTOR ještě více přiblížil svým zákazníkům v oblasti transparentnosti a pochopení celé filozofie firmy.

Zážitky i salon

Návštěvníkům se otevřely brány SONNENTORU s možností nahlédnout do samotné výroby biočajů při zážitkových exkurzích. V rámci turistického projektu Bylinkový ráj vznikl v prostorách firmy čajový salon s kavárnou, bylinkovou zahradou a dalšími možnostmi vyžití.

Dalším krokem bylo otevření první firemní SONNENTOR prodejny s nabídkou celého sortimentu v areálu firmy v Čejkovicích u Hodonína, kterou následovala prodejna v Brně. A před několika týdny byla otevřena první prodejna v Praze. "S naší pražskou prodejnou budeme zase o trochu více na očích a věřím, že se na nás brzy štěstí opět usměje a že s jednou prodejnou v Praze nekončíme," říká Václav Dvořák, vedoucí obchodu SONNENTOR. Díky celé škále aktivit dnes ve firmě působí 130 zaměstnanců, čímž firma naplňuje další ze svých cílů, kterým je podpora regionální zaměstnanosti.

V Jindřišské nenajdete jen bylinky a koření

Inspirace plná vůně

Pražská prodejna tak navazuje na koncept firemních prodejen, který vychází z filozofie trvalé udržitelnosti a z úzké spolupráce s biopěstiteli. Produkty jsou umístěny do dřevěných selských skříní, které symbolizují důraz na tradici a ruční práci. Na rozloze 60 m2 si zákazník může vybrat z kompletního sortimentu, který představuje téměř 800 bioproduktů. A k celkové atmosféře je třeba přičíst i prostředí plné vůně bylin a koření. 

Hlavními produkty SONNENTORU jsou bylinné čaje, které pocházejí zejména z českých a rakouských políček. Dále jsou to rozmanité směsi koření z nejodlehlejších koutů světa. "Stejně jako meduňku nebo mátu, kterou odebíráme od rodiny Šulců nebo Podstavků, tak i kurkumu nebo zelenou kávu dovážíme přímo od našich známých biopěstitelů z Nikaraguy, Tanzánie nebo Indie," dodává Václav Dvořák.

V SONNENTORU všechny své pěstitele znají a za jejich práci jim vyplácí poctivou cenu. Z prvních pár nadšených českých pěstitelů je jich dnes téměř 30. "S nápadem pěstovat bylinky v bio režimu přišel náš syn. Zkusili jsme to a zjistili jsme, že to jde a dává nám to smysl. SONNENTOR pořádá každoročně setkání všech pěstitelů, kde mezi sebou sdílíme zkušenosti. Velmi si vážím této spolupráce a férového jednání, kterého se nám od SONNENTORU dostává," říká dlouholetý dodavatel SONNENTORu Josef Šulc.

Bio čaje podle potřeby a denní doby

40 partnerských prodejen

A co se dá ještě v nové prodejně v Jindřišské ulici sehnat? Tradičním bestsellerem je ručně skládaný Adventní kalendář se 24 zajímavými bylinnými směsmi nebo čaj Dobrá nálada. Zákazníci si také oblíbili originální Zelenou kávu v porcovaných nálevových sáčcích nebo ájurvédský zlatý nápoj Kurkuma Latte.

Nabídku produktů lze nalézt také v takzvaných partnerských prodejnách SONNENTOR, kterých je k dnešnímu dni více než 40. "Před několika lety jsme se rozhodli, že naše kvalitní produkty nebudeme za nevýhodných podmínek a pod tlakem na cenu dodávat do sítí nadnárodních supermarketů. Díky tomu můžeme vytvářet úžasné produkty z kvalitních místních čerstvých surovin a vytvářet pro místní, české lidi nová pracovní místa. Naše produkty symbolizují hodnoty, za kterými si pevně stojíme," dodává jednatel společnosti Josef Dvořáček.