Po zahlédnutí kombinace titulní fotografie zarostlého muže a nápisu Grow by si jeden mohl myslet, že jde možná o nový hipsterský magazín pro pěstitele plnovousů. Není to tak. A nejedná se ani o již existující vydání amerického magazínu Grow, žurnálu profesionálních pěstitelů marihuany, sloužící jako zdroj novinek, tipů a právních rad.

Co to teda je?

Sociální gigant v tichosti vydal elitní „high-end“ časopis, jehož fyzická verze je k dostání ve vybraných letištních a vlakových byznys saloncích pro manažery na cestách. Wait... on to vlastně není časopis...

Související…

Facebook oslovil banky. Chce vědět, jak utrácíme a kolik máme na účtu
Tereza Hermochová

Nápis na titulní straně: „Grow: A quarterly magazine for business leaders by facebook“ sice naznačuje zcela jasně, magazín to však opravdu oficiálně není. Podle marketingové ředitelky Facebooku Leily Woodingtonové jde o marketingovou kampaň, jejímž cílem je „sdílet obsah týkající se leadershipu přímo s klienty prostřednictvím každoročního eventu, v printu a v online marketingových kanálech“.

Nevadí, že má vlastního editora

Vypadá jako magazín, plní funkci magazínu, zaměstnává editora, ale magazín to není. Jak to? Facebook není vydavatelství. Přestože společnost najímá copywritery pro psaní obsahu, který distribuuje skrze svoji platformu, trvá na tom, že vydavatelem není. Je to technologická společnost, a tudíž není ani trochu zodpovědná za informace publikované ve feedech.

Facebook tvrdí, že není vydavatelem – kdyby jím byl, stal by se obratem zodpovědný za informace publikované ve feedech

Kdyby totiž společnost přiznala, že má něco do činění s vydavatelstvím, okamžitě by uvedla sama sebe do problémů. Najednou by totiž musela převzít odpovědnost za šíření fake news a možná, i když to zní dost dramaticky, za stále se prohlubující praskliny v základech demokracie, za jejichž vznik nese spoluvinu.

Není print mrtvý? A nezabil ho Facebook? 

Vydání vlastní tiskoviny není úplně nevinná záležitost ještě z jednoho důvodu. Facebook je od počátku protipólem printu. Co víc, platforma se svým reklamním systémem již léta ohrožuje tištěná média. Miliony podniků, které tradičně inzerovaly v novinách, tak přešly na Facebook a více než 50 % uživatelů webu považuje sociální sítě za zdroj zpráv. Zuckerbergova společnost se tak vydáním Grow umírajícím médiím vysmívá. Nebo si možná začíná přiznávat existenci něčeho, co online svět nikdy zcela nenahradí: kouzlo papíru. 

Zdroj: @juansenor


Pro manažery, kteří nechtějí být jen bohatí, ale také cool

Rozhovor s potetovaným „retail guru“ z H&M Oscarem Olssonem, tipy, jak rozjet „killer startup“ (stačí jen vášeň, výdrž, přísnost a transparentnost) a několik dalších dojemných příběhů o strastiplných vzestupech úspěšných tech společností v Paříži a Středním východě připomínají, že nejdůležitější pro úspěšný byznys je autentický příběh. 

Nesmí chybět ani „přiznání sériových podnikatelů“ či čtyři klíčoví lidé, bez kterých by nemohla vice prezidentka Facebooku pro EMEA Nicola Mendelsohnová existovat, s hashtagem #squadgoals. Mimochodem... Nicola ve svém úvodníku označila Grow za magazín hned několikrát. Jak to tedy je?

zdroj: Media Post