Legalizace konopí postupuje západním světem a k prodeji patří samozřejmě i prezentace. Různé konopné produkty čím dál častěji prezentují také umělci. A nejen prezentují. Zakládají i vlastní značky konopných výrobků a "příslušenství". A prostřednictvím těchto značek prodávají i svou hudbu. Nový trend se přitom netýká pouze známých amerických hiphoperů.

Související…

Kanadě chybí už jen krok k legalizaci konopí
Lukáš Hurt

Slavní hiphopeři z amerických států, kde je dnes konopí legální (Kalifornie, Colorado, Oregon a další), propůjčují svá jména určitým konopným značkám, konkrétně tedy specifickým odrůdám či různému příslušenství, jako jsou bongy, dýmky, papírky a podobně. Celosvětovou pozornost vyvolal například Wiz Khalifa a zejména Snoop Dogg, který před pár lety v Coloradu představil vlastní značku konopí a přípravků „Leafs by Snoop“ (Snoopovy listy). Trend se dokonce otáčí tak, že umělci prostřednictvím konopných výrobků prodávají svoji hudbu.

Song zdarma, ale s jointem

S touto taktikou přišel ostřílený raper a producent Kokane, jenž má na svém kontě kolem 4 000 skladeb a spolupráci s takovými hudebními veličinami, jako jsou právě Snoop Dogg, Dr. Dre, Cypress Hill, Ice Cube a další žijící legendy hip hopu. Kokaneova nejnovější skladba nese název „Higher“ a můžete si ji zadarmo stáhnout. Tedy v případě, že žijete ve státě Washington a přikoupíte si k ní v jedné z legálních prodejen předbalený joint Kokaneova vlastního konopí.

Je úžasné sledovat, jak jsou strategie šíření konopných značek s postupným vývojem našeho odvětví stále promyšlenější.

Kokane svou poslední nahrávku distribuuje přes společnost Hi Tunes Distribution. Ta je známá především tím, že vyrábí a prodává značkové jointy, do jejichž ceny zahrnuje také možnost bezplatného stáhnutí písní. „Dřív se hudba prodávala formou notových zápisů, poté přes gramofonové desky a gramofony, kazety a magnetofony, CD a CD přehrávače a nakonec přes mp3 přehrávače,“ vysvětluje zakladatel Hi Tunes Scott McKinley. „Dnes už ale žádné takové médium neexistuje, což jsem chtěl změnit, proto jsem vytvořil Hi Tunes Distribution.“

A že konopí může fungovat jako "nosič hudby" potvrzují i další producenti. „Konopí a hudba jdou ruku v ruce a objevování nových inovativních cest, jak je společně lidem předávat, jsou další přirozenou fází konopného marketingu,“ nechala se slyšet Cynthia Salarizadehová, zakladatelka a výkonná ředitelka firmy Salar Media Group, která se mimo jiné zaměřuje i na PR v oblasti konopí. „Tím, že je dnes konopí legální v osmi státech USA, vznikají nové možnosti, jak těmto produktům vybudovat jedinečnou identitu a jak je skrze média prodávat. Je úžasné sledovat, jak jsou strategie šíření konopných značek s postupným vývojem našeho odvětví stále promyšlenější.“

S trávou na tour

Další zajímavý hudební projekt spojený s konopím se jmenuje „Smoke More Tour“. Účastní se ho skupina méně známých raperů a několika jejich fanoušků, kteří pořádají okružní cestu autobusem s cílem poučovat veřejnost o kladech užívání konopí. „Smoke More Tour představuje možnost, jak objevit nové talenty, ale také jak vzdělávat veřejnost a politiky v otázkách konopí a jeho prohibice,“ shrnují organizátoři.

Postupně se objevují i další způsoby propojení hudby a konopí, například světoznámé duo Thievery Corporation, které poměrně často koncertuje i v České republice, podepsalo nedávno smlouvu s kalifornským výrobcem luxusních vaporizérů PAX, se kterým plánuje uvést na trh limitovanou edici těchto přístrojů určených ke zdravé inhalaci látek obsažených v konopí. A své zatím poslední album Treasure for the Temple vydala tato legendární trip-hopová kapela kdy jindy než 20. dubna – na světový den konopí.

foto: Leafs by Snoop, zdroj: The Guardian