Éra televize jako nejsledovanějšího média zřejmě končí. Výzkumná agentura Zenith, která se zabývá mimo jiné poradenstvím v médiích, předpokládá, že v roce 2019 bude televize konečně poražena progresivnějším sdělovacím prostředkem, konkrétně internetem.

Související…

Proč jsou sociální média vlastně asociální
Kateřina Hájková

Upřímně řečeno, přelomový rok, kdy se lidé budou věnovat více online aktivitám než televizi, byl mnohými odborníky očekáván dříve. Nyní se ovšem objevila predikce, kterou je třeba brát vážně. V roce 2019 budou lidé průměrně 170,6 minuty denně online. Tento čas zaberou aktivity, jako je sledování videí na YouTube, sdílení fotek na Facebooku a třeba i nakupování. O něco méně času, konkrétně 170,3 minuty, zabere lidem sledování televize. No, zatím to není moc velký rozdíl, to je pravda.

Celkový čas strávený s médii globálně stále roste, jelikož například běžné osobní klábosení s přáteli se přesunulo do online prostředí chatovacích aplikací.

Hlavním médiem se podle Zenithu každopádně stane internet. V oblasti reklamních rozpočtů online globálně povede už s daleko větším náskokem. Do online médií firmy podle Zenithu nainvestují o 60 miliard dolarů více než do televize. A to už stojí za zamyšlení. 

Internetu se daří hlavně díky klesajícím cenám chytrých telefonů, které umožňují vstup do online světa skoro každému. Právě mobilní prostředí bude zodpovědné za veškerý růst internetových čísel a obstará více než čtvrtinu veškeré spotřeby médií, což je v konkurenci sledování filmů v kinech, poslechu rádia či čtení novin a časopisů velmi výrazný podíl.

V USA televize povede ještě rok

Celkový čas strávený s médii globálně stále roste, jelikož například běžné osobní klábosení s přáteli se přesunulo do online prostředí chatovacích aplikací. A tento čas poroste dál. Agentura očekává v příštím roce růst času, který strávíme s médii, až na neuvěřitelných 486,5 minuty denně (tedy více než 8 hodin). Letos to je 479 minut denně.

Výše zmíněný milník v roce 2019, kdy televizi překoná internet, se týká globálního trhu. V USA je ale televize stále králem, podle Zenithu tam bude překonána online médii až v roce 2020.

foto: Shutterstock, zdroj: Recode.net