fbpx

Ambasadory konopných značek jsou hiphopeři, ale i klasičtější kapely

Zveřejněno: 20. 6. 2018

Legalizace konopí postupuje západním světem a k prodeji patří samozřejmě i prezentace. Různé konopné produkty čím dál častěji prezentují také umělci. A nejen prezentují. Zakládají i vlastní značky konopných výrobků a "příslušenství". A prostřednictvím těchto značek prodávají i svou hudbu. Nový trend se přitom netýká pouze známých amerických hiphoperů.

Související…

Kanadě chybí už jen krok k legalizaci konopí
Lukáš Hurt

Slavní hiphopeři z amerických států, kde je dnes konopí legální (Kalifornie, Colorado, Oregon a další), propůjčují svá jména určitým konopným značkám, konkrétně tedy specifickým odrůdám či různému příslušenství, jako jsou bongy, dýmky, papírky a podobně. Celosvětovou pozornost vyvolal například Wiz Khalifa a zejména Snoop Dogg, který před pár lety v Coloradu představil vlastní značku konopí a přípravků „Leafs by Snoop“ (Snoopovy listy). Trend se dokonce otáčí tak, že umělci prostřednictvím konopných výrobků prodávají svoji hudbu.

Song zdarma, ale s jointem

S touto taktikou přišel ostřílený raper a producent Kokane, jenž má na svém kontě kolem 4 000 skladeb a spolupráci s takovými hudebními veličinami, jako jsou právě Snoop Dogg, Dr. Dre, Cypress Hill, Ice Cube a další žijící legendy hip hopu. Kokaneova nejnovější skladba nese název „Higher“ a můžete si ji zadarmo stáhnout. Tedy v případě, že žijete ve státě Washington a přikoupíte si k ní v jedné z legálních prodejen předbalený joint Kokaneova vlastního konopí.

Je úžasné sledovat, jak jsou strategie šíření konopných značek s postupným vývojem našeho odvětví stále promyšlenější.

Kokane svou poslední nahrávku distribuuje přes společnost Hi Tunes Distribution. Ta je známá především tím, že vyrábí a prodává značkové jointy, do jejichž ceny zahrnuje také možnost bezplatného stáhnutí písní. „Dřív se hudba prodávala formou notových zápisů, poté přes gramofonové desky a gramofony, kazety a magnetofony, CD a CD přehrávače a nakonec přes mp3 přehrávače,“ vysvětluje zakladatel Hi Tunes Scott McKinley. „Dnes už ale žádné takové médium neexistuje, což jsem chtěl změnit, proto jsem vytvořil Hi Tunes Distribution.“

A že konopí může fungovat jako "nosič hudby" potvrzují i další producenti. „Konopí a hudba jdou ruku v ruce a objevování nových inovativních cest, jak je společně lidem předávat, jsou další přirozenou fází konopného marketingu,“ nechala se slyšet Cynthia Salarizadehová, zakladatelka a výkonná ředitelka firmy Salar Media Group, která se mimo jiné zaměřuje i na PR v oblasti konopí. „Tím, že je dnes konopí legální v osmi státech USA, vznikají nové možnosti, jak těmto produktům vybudovat jedinečnou identitu a jak je skrze média prodávat. Je úžasné sledovat, jak jsou strategie šíření konopných značek s postupným vývojem našeho odvětví stále promyšlenější.“

S trávou na tour

Další zajímavý hudební projekt spojený s konopím se jmenuje „Smoke More Tour“. Účastní se ho skupina méně známých raperů a několika jejich fanoušků, kteří pořádají okružní cestu autobusem s cílem poučovat veřejnost o kladech užívání konopí. „Smoke More Tour představuje možnost, jak objevit nové talenty, ale také jak vzdělávat veřejnost a politiky v otázkách konopí a jeho prohibice,“ shrnují organizátoři.

Postupně se objevují i další způsoby propojení hudby a konopí, například světoznámé duo Thievery Corporation, které poměrně často koncertuje i v České republice, podepsalo nedávno smlouvu s kalifornským výrobcem luxusních vaporizérů PAX, se kterým plánuje uvést na trh limitovanou edici těchto přístrojů určených ke zdravé inhalaci látek obsažených v konopí. A své zatím poslední album Treasure for the Temple vydala tato legendární trip-hopová kapela kdy jindy než 20. dubna – na světový den konopí.

foto: Leafs by Snoop, zdroj: The Guardian

Tipy redakce

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...