fbpx
Zveřejněno: 5. 10. 2017

Flirtování je silným nástrojem pro vyjednávání. Není na něm nic špatného. Dokonce ani ne na koketování s přímým nadřízeným se záměrem dosáhnout specifického cíle. Alespoň s těmito poznatky přišla jedna americká studie. Ženy mohou a také by měly využívat své ženské kouzlo při vyjednáváních.

Výzkum, který si nechala provést kalifornská univerzita, zjistil, že ženy, které flirtují, získají, co chtějí. Od svůdné femme fatale až k dívce od vedle, do které se zamilujete na první pohled. Ženy vždy uměly získat moc nad muži. A tato studie odhalila jejich taktiky. Vědci se zaměřili na nenápadné laškování, jako nepatrný dotek paže, mrknutí oka. A došli k závěru, že flirtování pomáhá ženám dosáhnout svých cílů při vyjednáváních. „Ženy jsou v obchodování vnímány jako silné, ale i laskavé zároveň. Použití ženského kouzla při vyjednáváních je technikou, která kombinuje obojí,“ říká Laura Kray, profesorka na Hass School of Business a autorka studie.

Přirozenost nadevše

Profesorka dodává, že flirtování není neprofesionální. „Klíčem je flirtovat s přirozeností. Buďte autentické, bavte se, bude z vás vyzařovat důvěra, což je silný ukazatel pro úspěšné vyjednávání.“ Dokonce i bývalá americká ministryně zahraničí Madeleine Albright, která často vedla jednání s vysoce postavenými a mocnými muži světa, připustila v rozhovoru s komikem Billem Maherem v roce 2009, že často využívala svého ženského kouzla.

flirtovani shutterstock 451188235

Studii si nechala provést Haas School of Business v Berkeley, Kalifornie. Byla publikována v odborném časopise Personality and Social Psychology Bulletin pod názvem Ženské kouzlo: experimentální analýza jeho přínosů při jednáních.

Průběh studie

Cílem výzkumu bylo zjistit, zda jsou flirtující ženy efektivnější při vyjednáváních než muži. Vědci požádali sto účastníků, aby ohodnotili, do jaké míry používají osobní šarm na stupnici od jedné do sedmi. Předtím také měli zhodnotit efektivitu vyjednávání svých partnerů. Ženy, které tvrdily, že častěji využívají svého osobního kouzla při jednáních, byly svými partnery hodnoceny jako efektivnější. U mužů to však bylo právě naopak.

V druhé části výzkumu si účastníci měli představit, že prodávají auto v hodnotě 1200 dolarů. Byly jim nabídnuty dva typy scénáře. V prvním se skupina potkává se Sue, která potřásá prodejci rukou a se seriózním tónem v hlase se ptá na cenu. V druhé situaci se Sue opět zdraví s prodejcem, usmívá se na něj, letmo se dotýká jeho paže a s koketním tónem v hlase mu tvrdí, že ve skutečnosti je ještě víc okouzlující. Hravým mrknutím oka se jej zeptá na cenu auta. Výsledky ukázaly, že muži byli ochotni poskytnout flirtující Sue až 100 dolarů slevu z původní částky. Zatímco na ženy nemělo flirtování žádný vliv a flirtujícím kupujícím nebyly ochotny snížit cenu.

foto: Shutterstock, zdroj: Everyday health

Tipy redakce

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání Země

Jde ještě o klimatickou nouzi, nebo už paniku? 10 otázek a odpovědí o přehřívání...

Praha 7 vyhlásila v květnu stav klimatické nouze , jak ji (a nejen ji, ale celou...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.