fbpx

Švédský profesor marketingu Magnus Söderlund otevřel debatu, zda by řešením klimatické krize nemohlo být pojídání lidí navzájem. Debata byla uzavřena tím, že by se ke klimatu měl vyjadřovat někdo, kdo mu rozumí

Zveřejněno: 7. 11. 2019

Ustálené rčení, že bychom láskou někoho snědli, by se mohlo změnit. Třeba se bude říkat, že tě samou láskou ke světovému klimatu raději sežeru. Podle švédského profesora marketingu Magnuse Söderlunda by to opravdu mohlo být jedním z řešení, s nímž bychom pomohli předejít katastrofální změně klimatu. Nakonec se ale ukázalo, že kanibalismus jako řešení klimatické krize zase tak úplně nenavrhoval.

Že jsou problémy se změnou klimatu opravdové, uznávají snad všichni. A všichni se k tomu také chtějí vyjádřit. Bohužel většinou ti, kteří v oboru klimatologie nejsou erudovaní a ke svým závěrům využívají zprostředkované, často zkreslené informace.

Co všechno je marketing?

Místo klimatologů či biologů se tak ke klimatu vyjadřují odborníci na všechno. Otázkou pak je, zda a v jakém měřítku je burcující hlas Grety Thunbergové vlastně výtvorem odborníků na marketing. I když i ona sama říká, že "máme naslouchat hlasu vědců".

soderlund

Profesor marketingu a odborník na chování zákazníků Magnus Söderlund podnítil asi větší debatu, než zamýšlel


Nyní se tedy do boje za lepší klima pustil další Švéd, profesor marketingu a odborník na chování zákazníků Magnus Söderlund. Na stockholmském setkání na téma potraviny budoucnosti, kde se řešilo, co jíst, abychom se vůbec v budoucnu uživili, otevřel otázku, zda bychom náhodou z nedostatku jiných zdrojů neměli jíst i lidské maso.

Když byl prý profesor Söderlund po přednášce vyzván, aby tedy lidské maso ochutnal, tak prý reagoval s tím, že se cítí trochu nejistě.

Jeho přednáška nazvaná „Dokážete si představit, že byste konzumovali lidské maso?“ podle serveru Epoch Times navodila poněkud tabuizované téma a vyústila v závěr, že jestli chceme pomoci klimatu na Zemi, měli bychom vzkřísit kanibalismus. Když byl prý profesor Söderlund po přednášce vyzván, aby tedy lidské maso ochutnal, tak prý reagoval s tím, že se cítí trochu nejistě.

Nemusíme se zase tak žrát

Zpráva o přednášce Magnuse Söderlunda byla natolik diskutabilní, že se stala předmětem hlubšího zkoumání serverů, které bojují s fake news. Sám Söderlund také kategoricky odmítl tvrzení, že by obhajoval nebo navrhoval konzumaci lidského masa jako řešení změny klimatu. Uvedl, že jeho prezentace měla za úkol zároveň udělat průzkum mezi posluchači, jak by byli ochotni změnit skladbu potravin, především pak masa. Tedy jak by vypadal takový přechod od hovězího po různý hmyz.

 Lidské maso bylo uvedeno jako extrémní příklad, abych zjistil, kde jsou limity. A výsledek ukázal, že klimatičtí aktivisté mají občas zcela bláznivé nápady.

Později Söderlund sdělil tisku, že při zpracování zprávy pro Epoch Times došlo k několika nedorozuměním. To, že se mnoho lidí vyjadřuje v tom smyslu, že již nechtějí jíst tradiční maso, navozuje otázku, co bychom tedy měli jíst. „Abych získal nějaké informace či názory na tento problém, položil jsem posluchačům dotazy na různé produkty potravin a ti měli zvážit, jak je akceptují,“ uvedl Magnus Söderlund. „Jednalo se o hovězí, vegetariánské náhradní maso, hmyz a tak podobně. Lidské maso bylo uvedeno jako extrémní příklad, abych zjistil, kde jsou limity. A výsledek ukázal, že klimatičtí aktivisté mají občas zcela bláznivé nápady, “ uzavřel profesor marketingu. Otázka ovšem zůstává, kdo je k těmto "nápadům" podněcuje. Klimatologové to nejsou.

Související…

Klimatická krize roku 2050: Co když města budou konat, ale státy ne?Co je klimigrace? Když globální oteplování nutí lidi opouštět domovyZachrání vegani planetu? Je jich málo a třetí svět se těší na maso

foto: Shutterstock, zdroj: The Epoch Times

Tipy redakce

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Horská dráha: Původní zábava pro šlechtu teď má sloužit i k eutanazii

Matějská pouť na pražském Výstavišti už běží nějaký ten pátek a zdá se, že...

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Proč se krade i písek z pláže? Je to cenná komodita, která mizí stejně jako voda

Loni v létě zaplatil jeden britský turista na Sardinii pokutu 1 032 eur, když byl...

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Twitter uživatelům ukazuje, co mají rádi za reklamu. A někdy je dost mimo

Inferred interests neboli „odvozené zájmy“ je název funkce sociální sítě Twitter,...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.