„Ulice je prázdná jako moje duše, život je krutou – hrůznou hrou, na oltář smutku pokládám růže... Kde smích a radost berou lidé? V Kotvě nemají je k mání, svět je Dachau a my jemu Židé. Chci křičet, ale něco mi v tom brání.“ Možná právě úryvek z básně, který pro Bezdomoviny napsala Pavla, dokáže...

Přiznám se, že jsem tu od promoce nebyl. Tedy nějakých patnáct let. V Karolinu to přitom i teď o prázdninách žije. „To je letní škola, taková už tradice,“ prozrazuje mi vrátný. A pak už mě ochotně vede do patra, kde je rektorát Univerzity Karlovy. Tomáš Zima je rektorem nejstarší české univerzity...

Vlastní bydlení v Praze je v posledních letech zvlášť pro Čechy dost drahou záležitostí. Cena bytů se vyšplhala do absurdních výšin díky řetězci důvodů: Byty jsou drahé, protože je jich málo. Bytů je málo, protože se u nás na stavební povolení čeká stejně dlouho jako v Čadu nebo Nigeru . Zpřísňují...

Nájmy v Praze se neustále zvyšují a problémem už je delší dobu i nedostatek bytů. Aby hlavní město pokrylo poptávku, je potřeba stavět zhruba 10 tisíc bytů ročně , za loňský rok jich však stavební úřady povolily jen 2 700. Pokud tato situace potrvá i nadále, bude podle odhadů v roce 2030 chybět v...

V létě by byla Praha příjemné místo, kdyby se do ní nenahrnuli turisté. „Co bychom pro turisti neudělali,“ říkal už inspektor Ledvina, před nímž prý Praha neměla tajemství, ve filmu Adéla ještě nevečeřela. Doba se změnila a "turisti" nám spíš lezou na nervy.

Oblíbené elektrické koloběžky Lime, které od podzimu brázdí ulice Prahy, zdražily. Nástupní sazba zůstala stejná – za odemknutí vozítka zaplatíte 25 korun, za minutu jízdy ale už platíte 4 koruny, přitom donedávna to byly jen koruny dvě. Testovací jízda v délce 4,4 kilometru, která trvala 17...

Průzkum Emerging Trends in Real Estate: Europe 2019 ukázal, že se Praha pomalu, ale jistě zabydluje mezi dvacítkou nejatraktivnějších evropských měst. V tomto případě se měřítkem pro takové hodnocení staly investiční příležitosti na nemovitostním trhu. Praze v tomto ohledu patří sedmnáctá pozice....

Má nebo nemá smysl řešit, co bude za třicet let? Má nebo nemá cenu přemýšlet nad tím, jak bude vypadat město v době, kdy sex bude zřejmě pro mě nejasná vzpomínka a do rauše mě dostane malý panák griotky? Jistěže má, ale samozřejmě s vědomím, že život vše změní. Jaká tedy může být Praha v roce 2050?

Doprava je to, co pálí obyvatele hlavního města nejvíce. Naprostá většina Pražanů ale upřednostňuje dostavbu Městského (to je ten vnitřní) a Pražského okruhu (to je ten kolem Prahy) před vybudováním trasy D pražského metra. No a na Praze 6 už kvůli dopravě vyhlásili dopravní nouzi.

Jen co jsme se začali radovat, že se už zase můžeme bez zbytečných objezdů prohánět tramvají po Vinohradské, vypadlo nám metro mezi stanicemi Pražského povstání a Kačerovem. Zatímco provoz na Vinohradské byl po celou dobu výluky jak pro cestující, tak i pro řidiče (díky informačním tabulím na...