fbpx

Hlavní město spouští vizuální kampaň k očkování proti covidu. Informace mají přispět k rychlejšímu návratu do normálního života

Zveřejněno: 10. 2. 2021

Chceme zase vidět u stolů plno? Chceme opět slyšet, jak bylo ve škole? Chceme se opět mačkat na hromadné fotce? Očkování je způsob, jak začít žít jako dřív, vzkazuje Pražanům magistrát v nové komunikační kampani. Od 9. února tak mohou obyvatelé metropole navštívit web s aktuálními informacemi o očkování Očkování.praha.eu. Samotná kampaň se také objeví na venkovních reklamních nosičích, které k tomuto účelu poskytl Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Hlavním motivem informační a motivační kampaně, kterou navrhla agentura DDB Prague, je jednoduchá úvaha: Pokud chcete dělat věci, které teď dělat nemůžete, tak je očkování nejjednodušší způsob, jak toho dosáhnout co nejdříve. 

covid praha 608x224px 0221 skolaj

„Koronavirus se našich životů nejrůznějšími způsoby dotýká už téměř rok. Je nutné, aby lidé v této náročné situaci neztráceli naději, že můžeme nemoc společnými silami překonat. To je právě cílem představené kampaně – ukázat, že návrat k životu, na který jsme byli zvyklí, je možný a výrazně k němu může pomoci právě očkování,“ uvádí primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib. „Je to svobodné rozhodnutí každého z nás a mělo by být učiněno na základě relevantních informací, které jsou dostupné právě například na webu Očkování.praha.eu. Podle mého názoru v této situaci přínosy očkování dalece převyšují jeho možná rizika,“ dodává primátor. 

Metropole jde vlastní cestou

„Jelikož se nacházíme v situaci, kdy se nemůžeme spolehnout jen na osvětovou kampaň státu, jsem rád, že se Praha rozhodla vydat i vlastní cestou. Podle nedávného výzkumu se chce nechat očkovat 65 procent Pražanů, což je stále nedostatečné číslo,“ konstatoval předseda zastupitelského klubu Spojené síly pro Prahu Jiří Pospíšil. „Proto je důležité pokusit se zbývající část lidí nenásilně přesvědčit a informovat. Obzvlášť vezmeme-li v potaz, že 81 procent Pražanů se zajímá o informace o očkování, přesto má 42 procent Pražanů pocit nedostatku informací. Pevně věřím tomu, že se podaří tyhle mezery komplexní informační kampaní zaplnit.“

covid praha 608x224px 0221 svatba

„Po roce se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií covid-19. Lidé jsou unaveni, přejí si návrat k normálnímu životu. Zároveň jsou ale vystaveni množství neodborných názorů, konspiračním a dezinformačním kampaním, které ohrožují důvěru lidí v očkování. Právě očkování je přitom tou nejrychlejší cestou, jak se vrátit k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií. Představovanou kampaní k očkování mimo jiné suplujeme vládu České republiky, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ říká náměstek primátora pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček.

„Očkování bude skutečně účinné jen ve chvíli, kdy bude oočkován dostatečný podíl obyvatel, to z velké části zahrnuje i ty, které onemocnění covid-19 přímo neohrožuje a jejichž motivace k očkování může být právě proto nižší. Z toho důvodu jsme se rozhodli realizovat informační kampaň, která nyní přichází do veřejného prostoru. Chceme být Pražanům oporou v jejich váhání a podpořit jejich rozhodnutí vlastním očkováním posílit celou společnost, zejména nejohroženější skupiny obyvatel, jakými jsou senioři, lidé se sníženou imunitou a další. Sázíme také na spolupráci s praktickými lékaři, o nichž z výzkumu veřejného mínění víme, že díky velké důvěře svých pacientů mohou velmi pozitivně ovlivnit rozhodnutí očkovat se,“ popisuje Milena Johnová, radní pro oblast zdravotnictví a sociální politiky.

 

„Věříme v sílu emocí, z čehož jsme při vytváření kampaně vycházeli. Jejím hlavním motivem je touha žít jako dřív. Právě ta nás jako společnost spojuje i v této jinak rozhádané době. Zároveň však kampaň odkazuje i na zdroje, které poskytnou lidem potřebné racionální argumenty a fakta,“ vysvětluje Darko Silajdžić, ředitel agentury DDB Prague. „Nabídku volného využití vizuálů formou otevřených dat směřujeme i na Asociaci krajů České republiky, abychom jim pomohli v této nelehké době šetřit náklady a čas. Všechny kraje mají společný cíl, a tak mohou využít profesionálních vizuálů, které nám pomohla vytvořit agentura DDB Prague,“ uzavírá ředitelka odboru médií a marketingu pražského magistrátu Jana Berková.

Související…

Tvářemi pražské kampaně proti koronaviru jsou lidé z první linie
Zdeněk Strnad
  

foto: Praha.eu, zdroj: Očkování.praha.eu

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

Ztraceni v pekle velkoměsta. Proč neumí naplňovat potřeby svých obyvatel?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...