Dva roky zažíval učiněné peklo. Doktoři pro něj měli jen léky na utlumení bolesti. On chtěl víc. Chtěl být zdravý. Podařilo se. Dnes Davído Cháb učí druhé, jak se snadno a navždy bolesti zad zbavit.

Bolest v zádech patří k nejčastějším druhům zdravotních obtíží, se kterými se potýkáme. Přitom stačí málo, abychom se s ní nadobro rozloučili. Naprosto klíčové je nesmířit se s verdiktem doktorů, že se s tím nedá nic dělat. Neméně důležité je přijmout zodpovědnost za stav svého zdraví.

david chab

Davída Chába trápily bolesti zad. Pomocí cviků se jich zbavil a dnes učí ostatní, jak na bolavá záda

Zvolíte bolest, nebo úlevu?

Existují dva způsoby, jak k bolesti zad přistupujeme. První je přístup odevzdaného pacienta, který říká: „Bolí mě záda, udělejte s tím někdo něco.“ Zastánce druhého způsobu přebírá zodpovědnost za stav svého těla: „Bolí mě záda, udělám všechno pro to, aby se to změnilo.“ Pravdou je, že sami sobě ohledně vlastního zdraví častokrát lžeme. Tvrdíme: „Zkusil jsem všechno.“ Ve skutečnosti bychom měli říct: „Zkusil jsem to, co pro mě bylo pohodlné.“  Stejně nastavený byl svého času i Davído Cháb. „Byl jsem ochotný trávit několik hodin denně vysedáváním v ordinacích, ale bylo mi těžko věnovat pět minut cvičení,“ vzpomíná dnes s úsměvem. Se změnou jeho přístupu přišla rychlá a hlavně trvalá úleva, díky které nyní žije svůj život naplno. O své zkušenosti se neváhá dělit s dalšími lidmi.  

Protahujte se

Pokud si i vy přejete zdravá a pružná záda, najděte si každý den několik chvilek na protažení. Protahujte se kdykoliv a kdekoliv, protáhněte se právě teď. Začněte klidně s málem, i za jednu minutu protahování vám vaše záda budou nesmírně vděčná. Protahování je důležité zejména tehdy, když trávíte každý den řadu hodin u počítače. Dopřejte si každou hodinu dvouminutovou přestávku. Klidně si nastavte budíka, abyste nezapomněli.  

cvikyzada1

Pravidelné protahování umí také ulevit od bolesti zad

Zbavte se stresu

Až devadesát procent případů všech bolestí zad mají na svědomí stresové situace. Záda jsou první linií tzv. nárazníkového systému proti stresu. Opravdu si toho na sebe musíte tolik nakládat? Když si dovolíte se uvolnit, pocítí to s vděčností celé vaše tělo. Ne nadarmo se říká: „Veselá mysl, půl zdraví.“ Smích navíc posiluje hluboké svaly na zádech i šíji. Zvolněte. Dopřejte si kvalitní spánek.

Relaxujte a choďte naboso

Stejně tak jako vydatný odpočinek udělá vašim zádům dobře plavání nebo masáž. Pokud právě nemáte možnost si masáž zařídit, můžete si záda sami jemně namasírovat tam, kam dosáhnete.

Neméně náročné jako stres je pro svaly nachlazení nebo jednostranné zatěžování. Podobně vašim zádům dává zabrat nevhodná těsná obuv či obuv na podpatku. Nohám i zádům nejvíce prospějí pohodlné boty. Můžete vyzkoušet také chůzi naboso.

Líbí se vám představa života bez bolesti zad? Stačí málo, aby se vám vaše přání splnilo. Protáhněte se, jak často jen můžete. Vyhýbejte se jednostranné zátěži a stresu. Nezapomínejte na odpočinek a kvalitní spánek. Výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

foto: Youtube, Shutterstock, zdroj: Jak na bolavá záda

Flowee eshop protože vím co chci

Tantra ve městě

Carrellaas Barbara
227 Kč

Sex jako cesta k bohu

David Deida
214 Kč

Ženská cesta extáze – dva semináře / Skalka 22

Skalka 22
6 000 Kč
K dispozici 13 ks Do košíku