Toužíte po něčem a máte pocit, že to nemůžete mít? Omyl. Podle duchovních mistrů se dá schopnost něčeho dosáhnout naučit. Chce to jen pořádně trénovat svůj emoční talent a eliminovat špatné návyky mimo jiné i správnou technikou dýchání. 

Zdá se, že recept na dosažení čehokoli, po čem toužíte, je jednoduchý. Stačí jen ovládat své emoce a ukázat je v tu pravou chvíli. To je ale samozřejmě možné za předpokladu, že se zbavíte starých návyků, které vám v tomto procesu mohou bránit. Jedná se zejména o stres a napětí.

Pokud máte pocit, že vaše mysl není v rovnováze, můžete vyzkoušet velmi jednoduché cvičení. Na pár vteřin napněte své tělo, jak nejvíce to půjde, zpevněte všechny svaly, setrvejte v této pozici a pravidelně dýchejte. Po třech až pěti vteřinách se uvolněte a mírně oklepejte. Poté se zpříma postavte a zhluboka dýchejte do břicha. Nechte do svého těla prostoupit hluboké uvolnění. Tímto cvičením můžete eliminovat špatné emocionální návyky, které jste si vytvářeli celá léta. Praktikovat jej můžete denně až do úplného pocitu úlevy.

shutterstock 701419183

Správnou technikou dýchání odstraníte staré emoční bloky.

Vydýchejte, co se dá

Dýchání reaguje na úroveň napětí velmi efektivně. Dá se tedy říci, že to, jak dýcháte, ovlivňuje to, jak se cítíte. Dechem propojujeme tělo a mysl, dechem ovlivňujeme náš hněv, žal nebo strach. Však se zamyslete – nemáte pocit, že při hněvu dýcháte slabými nádechy a silnými přehnanými výdechy? Nebo že když vás něco uvnitř bolí, jste v takové křeči, že se sotva trhavě nadechnete, popřípadě máte pocit, že se dusíte? Ne nadarmo se říká, že věci se mají rozdýchat. Správnou technikou totiž uvolníte emoce. Díky tomu se také budete umět s daným problémem rychleji a lépe vypořádat. Jak tedy dýchat za každé situace? Zkuste to jako jogíni a mistři bojových umění. Jejich dech je plný, uvolněný a pomalý, proniká až hluboko do dutiny břišní a je také plně uvědomělý. 

Mnohdy bude stačit, když budete mít tuto techniku na paměti a vzpomenete si na ni v tu pravou chvíli. Pro podpoření je ale lepší dech zároveň trénovat. Pokud se chcete naučit správně dýchat, posaďte se do uvolněné polohy se vzpřímenou páteří, uvolněte ramena a vnímejte jejich váhu. Ústa a oči mějte zavřená. Dýchejte volně ale zhluboka, nevyvíjejte žádnou námahu. Vnímejte pohyb břicha, které se při nádechu rozpíná do stran a směrem dolů a při výdechu se přirozeně stáhne. Toto cvičení provádějte deset minut a prožívejte svůj přirozený dech.

shutterstock 363225650

Neřešený stres a napětí mají tendenci sílit. Začněte co nejdřív.

Za předpokladu, že se naučíte správným  dechovým technikám, přestanete svoje emoce promítat do tělesného napětí. Z dlouhodobého hlediska se tak můžete zbavit mnoha negativních emocí, i třeba strachů a fobií různého původu. Neřešené negativní emoce, jako je například zmíněný strach nebo úzkost, mají totiž tendenci sílit.

foto: Shutterstock

Flowee eshop protože vím co chci