Středobodem kampaně je hravé a (po druhém zhlédnutí) vtipné video, ve kterém známé osobnosti lákají mladé, aby dorazili 20. a 21. října k parlamentním volbám. Jaké bylo jejich „poprvé“ i to, proč je důležité začít s tím hned, jak můžeme, prozradili čeští influenceři Tomáš Klus, Léna Brauner, Adam Mišík nebo Natálie Kotková.

Volební účast mladých se pohybuje okolo 25 %, což je nejméně ze všech věkových skupin. Právě proto kampaň cílí na prvovoliče a mladé lidi ve věku 18–26 let. A že je zasáhne je dost pravděpodobné. Kampaň poběží v síti multikin CinemaCity před všemi filmy (vyjma těch pro děti) i na linkách ve vlacích LEO Eexpress po celé republice.

Pozitivní motivace

„České politické strany nevěnují mladým lidem v kampani pozornost, protože tato skupina chodí k volbám velmi málo a je proto zajímavější zaměřit se na starší generaci lidí. Volby jsou ale i pro mladé, a proto jsme se rozhodli pozitivně motivovat generaci nejmladších voličů.“ říká spoluautorka projektu Alžběta Králová z Institutu politického marketingu.

A proč je tak důležité mladé lidi k volební účasti motivovat? Svůj pohled na věc i důvod, proč se zapojil do kampaně, nám sdělil Tomáš Klus: „Mladí lidé mají moc něco změnit, ale musí se zajímat. Je třeba odložit laxnost, ptát se, pochybovat,“ uvedl pro Flowee Tomáš Klus a dodal: „Jsem optimista. Věřím, že naše děti budou považovat volby za něco, čeho se automaticky účastní. Myslím, že mladí voliči mají potenciál nejen ovlivnit to, jak se budou mít, ale ovlivnit i to, jak se bude v naší zemi žít generacím po nich.“

volby

Neváhejte a běžte volit!

Koho si pro svoje poprvé vybrat? 

To je poměrně komplikovaná otázka. Ono je snadné vyplnit lístek a něco hodit, ale jak mít jistotu, že si z toho nebudete chtít za pár let hodit (v lepším případě šavli, v horším mašli)? Na těchto stránkách jsou nastávající voliči doslova vedeni za ručičku. A to je dobře. Ono zorientovat se v českém politickém spektru a změti předvolebních programů dá leckdy zabrat i dospělým, zkušeným voličům, natož dospívající mládeži. Té má v rozhodování pomoci volební kalkulačka, kterou připravila nezávislá organizace KohoVolit.eu. Kampaň poběží až do voleb, a to i na Facebooku a Instagramu.

Běžíš? Volíš! 

Běžet na podporu kampaně můžete i vy. V předvečer voleb odstartuje běh Runczechu. A aby toho běhání nebylo málo, připojí se i běžci tradičního Mattoni FreeRunners na více než 80 ti trasách po celé ČR. Pokud tedy ještě nemáte program na 19. října, je běhání jasnou volbou: můžete udělat něco pro své zdraví a zároveň motivovat mladé lidi k tomu, ať se pohnou a jdou k volit.

„Pohyb je přirozený a stejně tak by mělo být přirozené jít volit. Je to stejné jako se sporte. Pokud nezačnete u sebe, těžko můžete čekat, že se něco samo změní k lepšímu.“ osvětluje souvislost mezi během a volbami další ambasador projektu, badmintonista Petr koukal, který ke kampani natočil video s názvem Doběhni s Petrem Koukalem k volbám.

A co vy, víte už, koho budete volit? Jestli ne, mrkněte sem. Mohou být inspirativní i pro ty, kteří mají své poprvé už dávno za sebou.

foto: archiv

Flowee eshop protože vím co chci