fbpx

Nic, co by vás nějak zásadně omezovalo. Nebo nedokážete být hodinu bez mobilního telefonu a měsíc bez alkoholu?

Zveřejněno: 31. 12. 2020

Novoroční předsevzetí je prapodivná tradice. Na začátku roku si stanovíme různé cíle, ale za pár týdnů už na ně zapomeneme, protože se zkrátka zajíždíme do „normálních kolejí“ běžného roku. On na ty cíle vlastně není vůbec čas.

Často děláme tu chybu, že si dáváme předsevzetí příliš nerealistická, která vyžadují drastickou změnu životního stylu. Sem patří věci jako zhubnout 10 kilo za měsíc, už nikdy nejíst v mekáči, najít si lepší práci s dvojnásobným platem a dvakrát méně povinnostmi, do roka si najít partnera, vdát se a mít dítě (oženit se a nemít dítě), naučit se plynně cizí jazyk a trávit víc času s rodinou.

Zkuste přežít šest měsíců, aniž byste si koupili cokoliv nového. Třeba si uvědomíte, že toho k životu zas tolik nepotřebujete.

Není divu, že mnoho z odvážných plánů po měsíci ztroskotá. Nový rok sice může být příležitostí ke změně nebo novému začátku, k velkým změnám ale vedou malé krůčky, proto je na nápravě třeba pracovat postupně. Níže je několik tipů britského magazínu Mirror, jak svůj život začít měnit pomaličku, ale jistě.

1. Vypínejte si telefon

Naučte se být offline trochu častěji a třeba si jednou denně úplně vypnout mobil. Vaše rodina jistě ocení, když se jí při večeři budete spíš dívat do očí a vyprávět o svém dnu, než se probíjet do dalšího levelu v Candy Crush.

2. Nekupujte tolik věcí

Používejte ty staré a více si važte věcí, které už máte. Zkuste přežít šest měsíců, aniž byste si koupili cokoliv nového. Třeba si uvědomíte, že toho k životu zas tolik nepotřebujete.

3. Měsíc bez alkoholu

Pusťte alkohol k vodě a játra na dovolenou, připojte se třeba k české výzvě Suchej únor. V Británii a Irsku zase lidé masivně dodržují Suchý leden. Dostanete možnost poznat, jak na tom s alkoholem vlastně jste. Pokud je to na vás přece jen moc, zkuste začít zlehka a třeba přijít alespoň třikrát týdně do práce bez kocoviny.

4. Navštěvujte příbuzné

Zkuste se podívat častěji za svými příbuznými. Obzvláště za těmi, kteří nejsou tolik mobilní nebo žijí na druhém konci republiky. 

5. Slavte své úspěchy

Lidé s nízkým sebevědomím často znevažují své úspěchy a přičítají je štěstí nebo náhodě. Zaměřují se na nedokonalosti spíš než na to, co se povedlo. Lidé se zdravým sebevědomím své úspěchy umí oslavovat. Když je někdo pochválí, poděkují a uznání neodmítají. Tak to třeba taky zkuste.

Jak vidíte, výše zmíněná předsevzetí nejsou nijak zákeřná. Navíc nemusíte hned plnit všechna. Dvojka se dá třeba skvěle skloubit s trojkou. Pokud si dáte únor bez alkoholu, nemusíte pak celý únor (zbytečně) kupovat alkohol. No a v březnu můžete slavit úspěch. Třeba s příbuznými. Zdali ještě s alkoholem, to necháme na vás.

Související…

Proč neplníme svá novoroční předsevzetí a jak to změnit?Pět kroků, jak se dostat z deprese a zvýšit si sebevědomíPozitivní myšlení vám pomůže dosáhnout vysněných cílů

foto: Shutterstock, zdroj: Mirror

Tipy redakce

Ráj na zemi nastane, až zjistíme, že si realitu tvoříme sami, říká profesor Jan Rak

Ráj na zemi nastane, až zjistíme, že si realitu tvoříme sami, říká profesor Jan Rak

Je realita to, co vidíme? Nebo si ji každý z nás vytváří po svém? Co nám vlastně o...

V Praze se dají za půl hodiny vyžebrat i 2 000, říká bývalý bezdomovec

V Praze se dají za půl hodiny vyžebrat i 2 000, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...