fbpx

V zemi vzniklo hnutí Escape the Corset, které se ohrazuje proti společenskému pojetí toho, jak má jihokorejská žena vypadat

Zveřejněno: 7. 12. 2018
Přečteno 4931x

Jihokorejky patří k ženám, které vždy dbaly na svůj upravený vzhled. Řada z nich si k němu dopomáhá plastickou chirurgií, jiné dávají přednost preciznímu líčení. V poslední době však tamní ženy zveřejňují na sociálních sítích fotografie či videa, jak ničí své makeupové propriety. Bojují tak za přirozený vzhled, osvobozený od módních diktátů.

Související…

Proč je ve věku sociálních médií důležité vnímat ošklivostŠikana na Instagramu a proč asi s tím nikdo nic nedělá?Nenápadná podlost instagramové krásy

Nespočet fotografií zničené kosmetiky bylo publikováno na internetu jako součást jihokorejského feministického hnutí označovaného jako „Escape the Corset“ (Zbavte se korzetu). Mladé ženy se bouří proti přísným normám krásy. Zbavují se svých drahých kosmetických přípravků a výrobků určených pro péči o pleť a nahrazují je běžnými hydratačními krémy a balzámy na rty. A také doporučují jednoduché střihy vlasů, které nevyžadují dlouhé úpravy.

Jižní Korea představuje osmý největší kosmetický trh na světě a téměř 3 % celosvětového prodeje. Tato země má na svědomí BB krémy, produkty s hlemýždím slizem nebo oslím mlékem. Ženy jsou vyzývány k tomu, aby vždy měly zářivou a bezchybnou pleť a pečlivě upravený make-up. Mezi lety 2012 a 2017 korejský trh s kosmetikou rostl každoročně o více než 7 %. 

Drahé a náročné

Čím dál více žen je však frustrováno tím, že musí každý den trávit hodiny úpravou svého zevnějšku. Nejde však jen o čas. Kosmetické přípravky jsou také značně finančně nákladné. Například rtěnka MAC za 26 dolarů odpovídá přibližně čtyřnásobku hodinové minimální mzdy v zemi.

korea makeup 0010151146

Jižní Korea je jedním z největších odbytišť kosmetiky. Můžou za to přísná měřítka na "krásu" žen


Cha Ji-won také patřila do tohoto kolotoče kosmetických firem. V rozhovoru pro Guardian uvedla, že každý měsíc utrácela 88 dolarů za kosmetiku. „Stálo mě to už tolik energie a peněz. Každý den se navíc strachovat o to, jestli jsem dostatečně hezká,“ zamýšlí se dívka. „Mám ráda hezké věci. Vždy jsem se chtěla líbit. Nenáviděla jsem svou ošklivou tvář. Když můj make-up nevypadal dostatečně dobře, někdy jsem nešla ani do školy. Až nyní si uvědomuju, že nemusím nosit make-up. Zbavila jsem se masky, která ničila můj život.“

Muži, pozor

Hnutí „Escape the Corset“ se však neobjevilo jen tak zčistajasna. Jedná se o část feministické revoluce, která započala hnutím #MeToo. Stále je však brzy předpovídat, jestli toto hnutí bude mít nějaký výrazný dopad na kosmetické společnosti. Zprávy v místních médiích však uvádějí, že někteří obchodníci s kosmetickými výrobky už si kladou otázky, jak se přiživit na tomto novém feministickém hnutí. A raději než na nedůvěřivé ženy se budou zaměřovat na mužské zákazníky.

Stejný prototyp krásy vede k tomu, že všechny ženy touží po stejném vzhledu.

Jižní Korea vždy vykazovala náročné požadavky na ženskou krásu, která byla hodnocena podle několika faktorů – světlá pleť, velké oči, úzký nos, hubené nohy, červené rty, drobná tvář. Stejný prototyp krásy vede k tomu, že všechny touží po stejném vzhledu. A není to škoda? Vždyť právě ve výjimečnosti je krása.

foto: Profimedia a Shutterstock, zdroj: QZ

Lucie Osmanská

Lucie Osmanská



Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.