fbpx

Dejte nám svá data, my vám dáme naše uživatele, nabízí finančním domům Zuckerbergova společnost

Zveřejněno: 9. 8. 2018

Píše se rok 2018 a Facebook už se nespokojí jen se znalostí o tom, kdo jste, kam chodíte, s kým se bavíte a koho volíte. Teď chce také vědět, jak utrácíte své peníze. Proto oslovil s neodolatelnou nabídkou několik předních amerických bank.

Facebook se pořád víc snaží stát platformou, kde budou lidé kromě komunikace s přáteli také nakupovat a prodávat zboží a služby. Proto společnost údajně požádala velké americké banky jako JPMorgan Chase, Wells Fargo, Citigroup a US Bancorp o sdílení detailních finančních informací o svých zákaznících, včetně transakcí na kartách a zůstatcích na běžném účtu, informoval v pondělí The Wall Street Journal.

Banky zatím k nabídce Facebooku přistupují skepticky a už nejméně jedna z nich odmítla jednání kvůli obavám o soukromí uživatelů.

Na oplátku chce Zuckerbergova firma bankám poskytnout svou platformu Messenger, díky níž by banky mohly komunikovat přímo s klienty. Ti by tak na Messengeru mohli zjistit zůstatek na účtu, a dokonce by z něj mohli i platit. Tato jednání probíhala právě v době, kdy společnost Facebook začala být vyšetřována ohledně svých vazeb na výzkumnou společnost Cambridge Analytica, která se zabývá politickým marketingem. Ta získala přístup k údajům až 87 milionů uživatelů Facebooku bez jejich souhlasu.

Nepoučitelní sběratelé

Po všech těch problémech a skandálech ohledně nakládání s uživatelskými daty by si někdo možná mohl myslet, že se Facebook poučí. Nepoučil. Navíc poté, co začali bývalí zaměstnanci společnosti naléhavě doporučovat uživatelům v rámci kampaně DeleteFacebook vymazat své účty, je už dnes každému jasné, že něco není v pořádku. Facebook v podstatě nikdy sběr obrovského množství dat nepopřel. A nyní k němu chce přidat i informace, které by měly zůstat bankovním tajemstvím.

Banky zatím naštěstí k nabídce Facebooku přistupují skepticky a už nejméně jedna z nich odmítla jednání kvůli obavám o soukromí uživatelů. Facebook se snaží nalákat banky i na to, že by o zákaznících mohli díky Massangeru získávat další informace a využívat ho k nabízení bankovních služeb.

Je to jen „partnerství“

Facebook zprávy, že by aktivně žádal banky o podrobnosti o finančních transakcích uživatelů, popřel. Tvrdí, že s bankami pouze uzavírá „partnerství“. Společnost dále uvedla, že nebude využívat bankovní údaje pro účely cílení reklam nebo ke sdílení s třetími stranami a že s bankami toto „partnerství“ neuzavírá za účelem vyzvídání finančních dat svých uživatelů.

Spolupracujeme s bankami, abychom mohli nabídnout služby, jako je chat s klienty nebo správa účtů.

„Stejně jako mnoho online společností spolupracujeme s bankami, abychom mohli nabídnout služby, jako je chat s klienty nebo správa účtů,“ uvedla mluvčí Facebooku Elisabeth Diana. „Základní myšlenka spočívá v tom, že posílání zpráv s bankou může být lepší než čekání na telefonu.“

Je jasné už léta, že Facebook posouvá všechny limity ohledně sběru a užívání dat. Vždycky se dostane do problémů, omluví se, slíbí, že se polepší, a pokračuje v nápadech, jak by o nás posbíral další data. Ona „základní myšlenka“ zní každopádně hezky. Kdo by si nechtěl přes Messenger povídat s bankou o svých zůstatcích na účtu, když ví, jak Facebook dokáže chránit naše data?

foto: Shutterstock, zdroj: The Wall Street Journal

Tipy redakce

Riegráče na suchu. Proč rakouský majitel zrušil oblíbenou zahradní nálevnu

Riegráče na suchu. Proč rakouský majitel zrušil oblíbenou zahradní nálevnu

Zima se ještě snaží bojovat s jarem, ale spíš už marně. Měli jsme tu dokonce už pár...

Jak zbavit Staré Město pand a medvědů? Praha bojuje proti vizuálnímu smogu

Jak zbavit Staré Město pand a medvědů? Praha bojuje proti vizuálnímu smogu

Vizuální smog nebo vizuální znečištění je možné chápat jako něco, co mění estetiku...

Klima se pod koberec zamést nedá, říkají studenti po pražské stávce

Klima se pod koberec zamést nedá, říkají studenti po pražské stávce

„Na co chodit do školy studovat pro budoucnost, když nás možná žádná nečeká?“ To je...

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.