fbpx

Zveřejněno: 26. 10. 2017

Mnoho lidí si myslí, že učit v dnešní době je strašné a nevděčné. Ale nemusí tomu tak být. Jako učitel můžete mít radostný a tvořivý život, nestárnout, do hloubky poznávat sebe, druhé, zažívat vděčnost a naplnění. Pojďte si poslechnout vyprávění o tom, jak navzdory nízkému platu našel Pavel Kraemer zalíbení v učitelské profesi.

V současné době zažíváme velkou vlnu zakládání alternativních škol a školek, většinou z iniciativy rodičů. Souvisí to s rostoucí nespokojeností se systémem tradičního školství. Který z alternativních proudů si ale vybrat? Pro koho se který proud lépe hodí? Co mají společného, co je rozděluje? Daří se jednotlivým alternativním školám či školkám v praxi dostát svým ideálům? Omezují nás spíše zákony nebo vnitřní bariéry uvnitř v nás? Pokud toužíte po odpovědích, pusťte si přímo zde záznam z přednášky z Festivalu Evolution. 

matematika shutterstock 512627680

Pavel Kraemer studoval teoretickou matematiku a bavila ho především historie vědy a teorie poznání.

Kdo je Pavel Kraemer? 

Studoval teoretickou matematiku – u nás a ve Francii. Bavila ho především historie vědy a teorie poznání. Odkud víme to, co víme? Víme to skutečně, nebo tomu spíše věříme? Jakou roli hraje ve vědě tvořivost, jak byly učiněny velké objevy? Pavel Kraemer učil matematiku, fyziku, zeměpis a cizí jazyky na waldorfských školách u nás, v Německu, Švýcarsku a na Ukrajině. V zahraničí navštívil celou řadu svobodných škol – Solvikskolan, Ščetininovu školu, školy Krishnamurtiho a Sri Aurobinda...

Organizuje vzdělávání učitelů ve waldorfské a intuitivní pedagogice, na Kampě spoluorganizuje Školu života – besedy o nových proudech ve vzdělávání. Založil portál Inovativní vzdělávání. V Německu školil mezinárodní dobrovolníky a v době studií býval i on sám dobrovolníkem v Anglii, Švýcarsku a Rusku. Jeho koníčkem jsou cizí jazyky – v současné době se učí italštinu a perštinu. Rád cestuje – ať už sám, se svými dětmi nebo se studenty. Jeho poslední cesta vedla do Indie, kde navštívil celou řadu zajímavých škol a komunit.

 

foto: Shutterstock a Inovativnivzdelavani.cz

Tipy redakce

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Nejtěžší bylo uvědomění, že nemám opravdu nic, říká bývalý bezdomovec

Flákač, budižkničemu, alkoholik, čórka. To jsou typické konotace, které si mnoho z...

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

Život ve městě zvyšuje riziko úzkostí. Co dělat, když se nechcete odstěhovat?

„Talácel jsem se valícím davem, nikdo si mě nevšiml, nikdo na mě nepohlédl. Až...