Odbornice na online seznamování popisují, jaké podivuhodné fotky pánové produkují při snaze okouzlit potenciální partnerku. A přidávají pár rad, jak svou prezentaci vylepšit.

Přečteno 4576x

Lovit v bezbřehých vodách plných volných potenciálních partnerů lačnících po poznávání nových tváří (a nejen tváří) můžete dnes v klidu z pohodlí domova. Proč se čančat a vyrážet na párty, když můžete zapnout počítač a přihlásit se na Tinder? Takový lehký návod jak na to, nedávno poskytly Financial Times. A podnětný by měl být hlavně pro muže.

Související…

Sjíždíte online seznamky? Váš čelní lalok se chytil do pasti Tinderu Online seznamka slouží i jako trénink na reálné odmítnutíOnline seznamky jako bludiště vlastní samotou

„Doby se mění, holka,“ říká Drew Barrymore v mém oblíbeném filmu nazvaném  Až tak moc tě  nežere zasněné kamarádce Scarlett Johansson. „Když se dnes chceš udělat atraktivní pro druhé pohlaví, nejdeš ke kadeřnici, ale aktualizuješ svůj profil na…“ Už si vlastně nepamatuji, kde konkrétně. Každý ostatně může doplnit sám za sebe, která z novodobých online seznamek mu vyhovuje nejvíc.

Problém se sebeprezentací

 

Tinder, Bumble, Happn, Instagram a nesmíme zapomenou ani na Facebook. Tyhle sítě dnes slouží potenciálně randícím jako osobní vizitka, díky níž se mohou stát objektem něčího zájmu. I přesto stále řada z nich absolutně neví, jak se na síti prezentovat. Jak by také mohli, když to neumí ani v osobním životě. Svět sociálních sítí představuje únik do pseudoreality, kterou každý může přetvořit podle sebe, a stát se tím, kým by chtěl být. Ovšem jen do doby, než dojde k osobní schůzce. Pokud k ní tedy vůbec kdy dojde.

Co vlastně muže vede k nahrávání rádoby vtipných, ale ve výsledku spíš směšných až odpudivých fotek?

Ale o setkání samotné v tomto případě ještě vlastně ani nejde. Když se rozhodnu někde prezentovat, měla bych zřejmě vypadat tak nějak k světu. To se ale řadě internetových randilů nedaří. Což pro Financial Times potvrzuje i Jess Carbinová, socioložka specializující se na vztahovou problematiku. Podle jejího názoru mají se sebeprezentací po síti problém především muži.

Nevhodná profilovka

Na to, že podle statistik tvoří více než 60 % osazenstva online seznamek muži, je podle Carbinové stav jejich umění předvést se v tom nejlepším světle přímo žalostný. Hvězdicové brýle připomínající Eltona Johna, karikatury, cyklistická helma, cizí pes…

profilode foto muz

To, co mužům může přijít vtipné, přijde zřejmě ženě, která se chce seznámit, tragikomické

To jsou jen některé z kuriozit objevujících se na mužských profilových fotografiích, nad nimiž zůstává Carbinové (a nejen jí) rozum stát. Většina mužů na síti přitom údajně čeká, až je osloví žena. S takovou profilovou fotografií se ale nemusí dočkat vůbec.

Špatné vzory

Co vlastně muže vede k nahrávání rádoby vtipných, ale ve výsledku spíš směšných až odpudivých fotek? Podle Carbinové si nacházejí špatné vzory. Pro ženu je snazší se prezentovat, ráda se fotí a umí se patřičně upravit tak, aby zaujala. Kdežto muži zpravidla nesnáší focení a pózování, vybírání vhodných fotografií. A tak hledají inspiraci.

Fotografie v zrcadle nebo posilovně snižují důvěryhodnost, selfies zase mohou odhalovat narcistu.

Bohužel když ji najdou, většinou šlápnou značně vedle. Výsledkem jsou výše zmiňované nevhodné profilové fotografie. Lyžování, snowboarding, před známou památkou nebo se skupinkou dětí, selfie v posteli, v posilovně, s drahým autem, motorkou, lodí, s kolem. Scénář je stejný, jen hlavní hrdina se mění. Výsledek je ale ve většině případů téměř totožný: směšný. O to mužům ale nejde...

Zkuste úsměv

Podle Carbinové ale naštěstí k nápravě situace stačí málo. Již s jedním nevinným úsměvem se šance muže na úspěch zvyšuje o plných 14 %. Když stojí na fotografii přímo čelem k objektivu, zvýší svou atraktivitu už o 20 %.

Ženu samotnou si ještě budete muset získat osobním kouzlem, se kterým vám už ale žádné focení nepomůže.

To platí podle průzkumů mimochodem i pro ženy. Rada tedy zní: Usmívat se a fotit se zpříma. Fotografie v zrcadle nebo posilovně podle Carbinové snižují důvěryhodnost, selfies zase mohou odhalovat narcistu.

Jako kapitola v knize

Carbinová mužům radí, aby si svůj profil představili jako knihu, jejíž jednotlivé kapitoly tvoří právě fotografie. Jednou z nich by rozhodně měl být oblek, který sluší zkrátka každému chlapovi – muži ve formálním oblečení totiž vypadají jako potenciální partneři serióznější, vážnější a tím i přitažlivější.

Rovnou by naopak měli vynechat kapitolu zvanou velká tvář, která se hodí spíš do hororového dramatu než do romantické komedie. Nikdo přeci nechce, aby na něj z monitoru počítače nebo displeje telefonu či tabletu hleděla všeprostupující gigantická tvář, odhalující každičký, byť i ten nejmenší nedostatek…

Vyškrtněte „ne“

Toho, co v oblasti profilových fotografií a fotografií prezentovaných na sociálních sítích nedělat, je zkrátka mnohem více než doporučení, co dělat. A tak je nejjednodušší vyjmenovat, co by se nemělo, z čehož posléze vykrystalizuje, co se smí, a co by se dokonce mělo.

Muži by měli vynechat kapitolu zvanou velká tvář, která se hodí spíš do hororového dramatu než do romantické komedie.

Carbinová tedy radí: nevystavovat fotografie znečištěného bytu či domu, nefotit se v pochybné skupině, na druhou stranu nezveřejňovat jen jednu jedinou fotografii – to by mohlo značit, že něco skrýváte, nebo máte jen jedinou, která se trochu povedla. Co tedy zbývá? Jednoduchost, elegance, nenucenost. Šedé tričko, klasické rifle, sympatický úsměv, upřený pohled. Pokud si podle socioložky nacvičíte tohle, máte ji brzy v kapse. Tedy zprávu od ženy, samozřejmě. Ženu samotnou si ještě budete muset získat osobním kouzlem, se kterým vám už ale žádné focení nepomůže a nikdo vám s ním asi neporadí.

foto: Shutterstock, zdroj: Financial Times

Kateřina Lukášová

Kateřina Lukášová

Novinářka, učitelka jógy a instruktorka trx. Milovnice zdravého života, knih, zvířat, filozofie a historie. Ráda píše povídky a chystá se na román.

Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.