Ženy jsou na Facebooku víc než muži, nejméně času na sociálních sítích tráví vysokoškoláci.

Přečteno 1626x

Zatímco v loňském roce používalo sociální sítě denně 69 procent českých uživatelů internetu, v roce 2018 už je to 80 procent. Vyplývá to z průzkumu, který v dubnu letošního roku uskutečnila agentura AMI Digital.

V Česku bylo letos na jaře 7,77 milionu uživatelů internetu starších 10 let. Průměrně všichni strávili na sociálních sítích 149 minut (v roce 2017 to bylo 144 minut). Letos lehce poklesla aktivita na Facebooku, ale zvýšila se znalost a osobní zkušenost s jinými sítěmi.

snimek obrazovky 2018 06 21 v 14.51.38

Facebook stále vede, jsou na něm téměř všichni

„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Instagram šlape na paty Facebooku

Průzkum také ukázal, že o poznání menší důležitost přisuzují sociálním sítím lidé s vysokoškolským vzděláním, kteří na nich také tráví méně času. Dále ženy jsou o něco aktivnější než muži, neboť více než polovina z nich na sítích tráví dvě hodiny a více – asi pětina žen dokonce přes čtyři hodiny denně. Naopak skoro čtvrtina mužů a téměř 40 procent vysokoškoláků se spokojí s půlhodinou denně či ještě méně.

snimek obrazovky 2018 06 21 v 15.29.03

Na sociálních sítích stráví lidé nejčastěji mezi jednou až čtyřmi hodinami denně

Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 % jeho českých uživatelů oproti 61 % v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se však vyšvihl Instagram, na který svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 % uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 %.

Související…

Goodbye, Facebook! Mladí Američané ztrácejí o největší sociální síť zájemČasy se mění: Zakladatelé sociálních sítí varují před sociálními sítěmiPustá je krajina mediální aneb když nemají majitelé své médium rádi

Sběr dat pro AMI Digital provedla agentura STEM/MARK. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15–59 let. Výzkum srovnával údaje na začátku dubna 2017 a 2018.

foto: Shutterstock

Luboš Heger

Luboš Heger

Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.