Proč rozmach marihuany dělá vrásky na čele i majiteli Staropramenu

Přečteno 3531x

Jméno severoamerického pivařského giganta Molson Coors Brewing Company vám možná mnoho neříká, pravdou ovšem je, že pod jeho křídla spadá i pivovar Staropramen. A právě zástupci Molson Coors nedávno připustili, že budoucí vyhlídky a zisky nejen této společnosti, ale všech producentů oblíbeného zlatavého moku může ohrozit trh s legálním konopím.

Postupující legalizace konopí napříč Severní Amerikou byla ve výroční finanční zprávě, kterou sedmý největší světový výrobce piva předložil na začátku letošního roku Komisi pro cenné papíry a burzu, označena za jeden z „rizikových faktorů“ budoucího rozvoje tohoto koncernu.

Hrozba i šance

Tímto veřejně dostupným prohlášením se společnost Molson Coors připojila ke stále rostoucímu počtu zavedených a veřejně obchodovatelných společností s alkoholem nebo tabákem, které vzkvétajícímu konopnému průmyslu věnují velkou pozornost – ať už kvůli tomu, že tuto rostlinu považují za hrozbu, nebo příležitost.

Pivovarníci bědují: Přestože dlouhodobý vliv legálního konopí na trh s alkoholickými nápoji je zatím neznámý, v některých státech USA a v Kanadě může vést k poklesu příjmů z našich produktů.

Ve zprávě se dále uvádí: „Přestože dlouhodobý vliv legálního konopí na trh s alkoholickými nápoji je zatím neznámý, v některých amerických státech a v Kanadě může vést k poklesu příjmů z našich produktů. Důvodem se zdá být změna v preferencích spotřebitelů, konkrétně pokles zájmu o pivo a vzestup zájmu o konopí, což (...) může mít ve výsledku neblahý dopad na naše podnikání.“

Vyhlídky pivovarnických gigantů tedy nejsou s postupující legalizací konopí zrovna růžové. Z hlediska ochrany veřejného zdraví se ale může jednat o výraznou změnu k lepšímu – nesčetně odborných studií a průzkumů z posledních dekád prokázalo, že konopí je jak pro (dospělé) jedince, tak pro celou společnost mnohonásobně méně nebezpečné a rizikové než legální alkohol v jakékoli formě, ať už se jedná o rizika přímo pod vlivem nebo o rizika dlouhodobá.

Tabák objevuje THC

Některé koncerny – nejen alkoholové, ale i tabákové – vidí v konopí naopak šanci. Monitorují proto situaci ve státech jako Colorado, Oregon, Kalifornie nebo Kanada, aby zjistili, jestli by se nevyplatilo na legální konopné trhy v těchto státech vstoupit – a některé už to dokonce „riskly“. Tímto prvním odvážlivce je Constellation Brands, další pivovarnický gigant s neznámým názvem (prodává například oblíbené mexické pivo Corona), který na konci loňského roku investoval 190 milionů amerických dolarů (přes čtyři miliardy korun) do nákupu podílu v největším kanadském velkoproducentovi léčebného konopí Canopy Growth.

Čtěte také:
Přestáváme stárnout. Vrásky nevrásky
Naprosté soustředění, dokonalost a lehkost: Tajemství zvané flow

Krátce poté vyšlo najevo, že podobný krok učinil jeden z velkých amerických výrobců cigaret, když koupil podíly ve dvou kanadských společnostech, které pěstují a prodávají legální konopí. Časy se mění…

foto: Shutterstock

Lukáš Hurt

Lukáš Hurt

Překladatel, novinář a editor se zaměřením na konopí, pacientský aktivista a aktivistický pacient.

Související články

Pokračováním v prohlížení těchto stránek souhlasíte s Podmínkami užití a Pravidly využití Cookies.